طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب

    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب در اپلیکیشن (Native vs Hybrid vs Web)

    از یک طرف، پیش‌بینی می‌شود که اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2023 درآمدی معادل 935.2 میلیارد دلار داشته باشند. از سوی دیگر، این ارقام سازمان‌ها را در یک دوراهی بزرگ قرار می‌دهند: برای موفقیت پایدار چه نوع اپلیکیشنی را باید توسعه دهند؟ممکن است تعجب کنید که چرا باید نوع خاصی از برنامه کاربردی را برای موفقیت کسب و کار خود انتخاب کنید و چرا باید تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب را بدانید ضرورت این کار در ادامه مشخص شده است:

    خوب، انتخاب توسعه یک برنامه تلفن همراه به طور چشمگیری به کاربرانی بستگی دارد که روی آنها تمرکز کرده اید. شما باید تعیین کنید که مخاطب هدف شما چه نوع برنامه ای را می خواهد مرور کند. آنها ترجیح می دهند چه مدت در برنامه بمانند؟ آنها چند بار در یک ماه از برنامه استفاده می کنند؟ و غیره.

    برنامه‌های مختلف برای اهداف مختلف توسعه و طراحی شده‌اند،برای مثال هزینه توسعه بسته به برنامه‌ای که برای توسعه انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت است.بنابراین باید دقت لازم را برای انتخاب نوع اپلیکیشن داشته باشید.

    برنامه های Native

    اپلیکیشن های Native یا بومی برای یک پلتفرم خاص، برای هدف قرار دادن کاربران اندروید یا iOS توسعه یافته اند. اگر می‌خواهید روی کاربران در هر دو پلتفرم تمرکز کنید،باید آماده ساخت دو برنامه جداگانه برای فروشگاه Google Play و Apple App Store باشید. از آنجایی که هر پلتفرم استانداردهای کاملاً متفاوتی دارد، از زبان های برنامه نویسی متفاوتی برای رعایت استانداردهای اپلیکیشن استفاده می شود.

    برنامه Native یا بومی
    برنامه Native یا بومی

    مزایای برنامه های Native

    • عملکرد عالی برنامه: برنامه های بومی بدون مشکل اجرا می شوند و عملکرد بهتری دارند، حتی اگر گرافیک های سنگین و محاسبات پیچیده داشته باشند.
    • ارائه دسترسی به ویژگی‌های خاص پلتفرم: بهترین بخش در مورد اپلیکیشن های بومی این است که می‌توانند به ویژگی‌های داخلی یک دستگاه یا یک پلتفرم خاص دسترسی داشته باشند.
    • رابط کاربر بومی:در اپلیکیشن های Native تجربه کاربری بی عیب و نقص تضمین می شود زیرا اپلیکیشن مطابق با استانداردهای پلتفرم خاص توسعه یافته اند.

    معایب برنامه های Native

    • به دو تیم توسعه نیاز دارید: از آنجایی که برنامه‌های اندروید بومی معمولاً با استفاده از جاوا یا کاتلین توسعه می‌یابند، در حالی که برنامه‌های بومی iOS با Objective-C یا Swift توسعه می‌یابند، باید توسعه‌دهندگان با تجربه در این زمینه ها را استخدام کنید.
    • هزینه توسعه گران: برنامه‌های بومی برای شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های توسعه برنامه بالاتر ایده‌آل هستند. از آنجایی که شما باید هر برنامه بومی را از ابتدا توسعه دهید، زمان و منابع بیشتری برای ایجاد برنامه نیاز دارید.

    برنامه های Web

    اپلیکیشن های وب اپلیکیشن های واقعی نیستند. آنها وب‌سایت‌هایی هستند که از بسیاری جهات شبیه برنامه‌های بومی به نظر می‌رسند، اما مثل آن ها پیاده‌سازی نمی‌شوند. وب اپلیکیشن یک وب سایت واکنش گرا است که با استفاده از مرورگر دسکتاپ یا موبایل قابل دسترسی است. با توجه به محبوبیت تلفن های همراه، تقریباً 94 درصد از بازدیدکنندگان یک برنامه وب را بر اساس میزان سازگاری آن با موبایل قضاوت می کنند.

    برنامه های کاربردی وب اساساً وب سایت هایی با تعامل هستند که شبیه به یک برنامه تلفن همراه است. برنامه های وب در چندین مرورگر – مانند سافاری یا کروم – اجرا می شوند و در HTML5 و/یا جاوا اسکریپت نوشته شده اند. اگر برای راه‌اندازی بودجه ی زیادی ندارید و به عملکردهای پیچیده یا دسترسی به ویژگی‌های سیستم عامل نیاز ندارید، ساختن یک برنامه وب می‌تواند کم هزینه‌ترین گزینه باشد. نکته منفی این است که برنامه های وب می توانند کندتر، کمتر بصری و غیرقابل دسترس از طریق فروشگاه های برنامه یا اپ استورها باشد. علاوه بر این، کاربران شما نماد برنامه وب شما را به طور خودکار در صفحه اصلی خود دانلود نخواهند کرد، بنابراین دائماً به آنها یادآوری نمی شود که از برنامه شما استفاده کنند.

    برنامه وب
    برنامه وب

    مزایای برنامه های web

    • سازگاری با چندین پلتفرم: پس از ایجاد یک برنامه وب، می توانید بلافاصله آن را روی هر پلتفرمی اجرا کنید بدون اینکه زمان اضافی برای توسعه آن صرف کنید.
    • به‌روزرسانی‌های فوری: کاربران همیشه می‌توانند به آخرین نسخه‌های برنامه شما دسترسی داشته باشند، بنابراین نیازی به دانلود به‌روزرسانی‌ها نیست.
    • استفاده از فناوری‌های گسترده: از آنجایی که برنامه‌های وب را می‌توان با تعدادی فناوری توسعه داد، یافتن بهترین شرکت توسعه نرم‌افزار برای استارت‌آپ‌ها مشکلی ایجاد نمی کند.

    معایب برنامه های web

    • دسترسی محدود به ویژگی‌های بومی پلتفرم: یک برنامه وب نمی‌تواند به ویژگی‌های داخلی دستگاه شما مانند دوربین، فضای ذخیره‌سازی، مخاطبین و موارد دیگر دسترسی داشته باشد.
    • عملکرد پایه: برنامه های وب برای برنامه های کاربردی ساده به خوبی کار می کنند.

    برنامه های Hybrid

    برنامه های هیبرید یا ترکیبی بخشی برنامه های بومی، بخشی برنامه های وب هستند. (به همین دلیل، بسیاری از مردم به اشتباه آنها را “برنامه های وب” می نامند). مانند برنامه های بومی، آنها در یک اپ استور عرضه می شوند و می توانند از بسیاری از ویژگی های دستگاه موجود استفاده کنند. مانند برنامه‌های وب، آن‌ها بهHTML که در مرورگر ارائه می‌شود، متکی هستند، با این نکته که مرورگر درون برنامه تعبیه شده است.

    اغلب، شرکت ها برنامه های ترکیبی را به عنوان بسته بندی برای یک صفحه وب موجود می سازند. به این ترتیب، آنها امیدوارند بدون صرف تلاش زیاد برای توسعه یک برنامه متفاوت، در اپ استور حضور پیدا کنند. برنامه‌های ترکیبی نیز محبوب هستند زیرا امکان توسعه بین پلتفرمی را فراهم می‌کنند و بنابراین هزینه‌های توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند: یعنی می‌توان از همان مؤلفه‌های کد HTML در سیستم‌عامل‌های مختلف تلفن همراه دوباره استفاده کرد. ابزارهایی مانند PhoneGap و Sencha Touch به افراد این امکان را می‌دهند که با استفاده از قدرت HTML در پلتفرم‌ها طراحی و کدنویسی کنند.

    برنامه هیبرید
    برنامه هیبرید

    مزایای برنامه های Hybrid

    • سریع به بازار عرضه می شود: برنامه های ترکیبی سریعتر توسعه می یابند زیرا توسعه با استفاده از فناوری های وب استاندارد انجام می شود که نگهداری آنها در طولانی مدت آسان است.
    • دسترسی به ویژگی‌های دستگاه: حتی با برنامه‌های ترکیبی، می‌توانید به ویژگی‌های اصلی دستگاه دسترسی داشته باشید.
    • توزیع در چندین پلتفرم: آنها از طریق هر دو فروشگاه برنامه توزیع می شوند و می توانند به تعداد زیادی از کاربران دسترسی پیدا کنند.

    معایب برنامه های Hybrid

    • عملکرد: عملکرد آنها در مقایسه با برنامه های بومی پایین است زیرا عملکرد آنها به کیفیت فرآیندهایی بستگی دارد که رابط کاربری را نمایش می دهند و کد را اجرا می کنند. اگر دستگاه سریعتر باشد، عملکرد بالاتر خواهد بود.
    • نیاز به چارچوب های بیشتر: شما نمی توانید یک برنامه ترکیبی را به تنهایی با جاوا اسکریپت توسعه دهید. بلکه باید چارچوب‌های توسعه برنامه ترکیبی مانند Cordova، Ionic یا React Native را ادغام کنید، و همه این چارچوب‌ها نیاز به یادگیری دارند.

    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب از نظر عملکرد

    عملکرد برنامه یکی از بخش های ضروری برنامه شما است که کاربر شما را برای مدت طولانی تری با آن درگیر می کند. وقتی نوبت به ارزیابی انواع برنامه ها بر اساس عملکرد می رسد، برنامه های بومی می توانند عملکرد بی نظیری را به شما ارائه دهند. زیرا می‌توانند به راحتی به عملکرد و عناصر دستگاه دسترسی داشته باشند تا سرعت پاسخگویی سریع‌تر را تضمین کنند. علاوه بر این، این برنامه‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته توسعه یافته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد رابط کاربری بی‌نظیری ارائه دهند.

    اپلیکیشن‌های ترکیبی روی پلتفرمی برای دانلود داده‌ها از سرور کار می‌کنند و دسترسی محدودی به ویژگی‌های دستگاه دارند. اینجاست که عملکرد در مقایسه با برنامه های بومی کمی کاهش می یابد.

    عملکرد برنامه‌های وب مبتنی بر اتصال به اینترنت و عملکرد مرورگر است و عملکرد کمتر برنامه را در مقایسه با برنامه‌های بومی برای کاربران تضمین می‌کند.

    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب از نظر کانال توزیع

    از آنجایی که پیش بینی می شود تا سال 2022 تعداد دانلودهای جهانی اپلیکیشن به 258.2 میلیارد برسد، واضح است که دسترسی گسترده تر اپلیکیشن به افزایش ناگهانی دانلود اپلیکیشن موبایل کمک خواهد کرد. برنامه های بومی و ترکیبی در یک فروشگاه برنامه میزبانی می شوند در حالی که برنامه های وب مستقیماً در وب در دسترس هستند.

    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب از نظر مخاطب هدف و تجربه کاربر

    برنامه های ترکیبی بیشترین تعداد کاربر را از طریق چندین پلتفرم هدف قرار می دهند. همچنین دسترسی به برنامه های وب در هر دستگاه و مرورگری رایگان است، بنابراین می توانید گسترده ترین مخاطبان را هدف قرار دهید.

    از طرف دیگر با وجود اینکه برنامه‌های ترکیبی می‌توانند ظاهری شبیه به برنامه‌های اختصاصی داشته باشند، اما تجربه‌ی کاربرانی که از برنامه‌های ترکیبی استفاده می‌کنند به اندازه‌ی کاربرانی که از برنامه‌های بومی استفاده می‌کنند، نمی‌باشد.

    تفاوت نیتیو ، هیبرید و وب از نظر هزینه توسعه

    از آنجایی که هزینه توسعه یکی از مهم ترین نگرانی های کسب و کارها است، ضروری است قبل از توسعه هر نوع برنامه خاصی، بودجه خود را در نطر بگیرید. برای ایجاد برنامه‌های بومی باید تیم‌های مختلف توسعه برنامه‌های تلفن همراه را با مهارت‌های مختلف استخدام کنید، بنابراین هزینه‌های آنها نسبت به برنامه‌های ترکیبی و وب بیشتر است.

    نتیجه

    برای پایان دادن به این مقاله، لازم به ذکر است که هر نوع اپلیکیشن مزایا و محدودیت های خود را دارد. باز هم، انتخاب توسعه برنامه به میزان قابل توجهی با توجه به مخاطبان هدف، ترجیحات آنها و بودجه شما متفاوت خواهد بود.

    برنامه‌های بومی آنهایی هستند که برای پلتفرم خاص با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی خاص پلتفرم توسعه یافته‌اند، در حالی که برنامه‌های ترکیبی با یک پایه کد توسعه داده شده‌اند و می‌توانند روی پلتفرم‌های عامل متعدد اجرا شوند. و برنامه‌های وب به سادگی وب‌سایت‌هایی هستند که به دلیل کارایی و تعاملی بودن، حس برنامه‌های بومی را القا می‌کنند.

    اگر در مورد هر نوع اپلیکیشنی شک دارید، بهتر است برای بهترین پیشنهادات و راه حل ها با شرکت توسعه دهندگان شهر  مشورت کنید.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟