طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    معرفی فریم ورک Vue.js

    فریم ورک Vue.js چیست؟مزایا و کاربردهای آن کدام است؟

    در حالی که جاوا اسکریپت به تنهایی زبان کاملاً پیشرفته ای است، اکوسیستم آن بسیار بیشتر از خود زبان است. ابزارهایی مانند فریم‌ورک‌ها با فراهم کردن زمینه‌ای برای توسعه روان‌تر، زندگی یک توسعه‌دهنده را بسیار آسان‌تر می‌کنند. اگر زبان الفبا در نظر گرفته شود، فریم ورک ها را می توان به عنوان کتاب عبارات در نظر گرفت که توسعه دهنده را قادر می سازد جملات بسازد و ارتباط برقرار کند.

    اگر روندهای بازار فریمورک JS را دنبال کرده اید، ممکن است بدانید که رقبای اصلی در رقابت React و Angular هستند. آخرین نظرسنجی توسط Stack Overflow برتری React در سال جاری را تأیید می‌کند و Angular بیشتر در بین حرفه‌ای‌ها استفاده می‌شود. اما یک مدعی دیگر در این لیست وجود دارد و آن فریم ورک Vue.js است.

    فریم ورک Vue.js چیست؟

    Vue.js یک فریم ورک جاوا اسکریپت است که برای ساخت UI (رابط کاربری) و SPA (اپلیکیشن های تک صفحه ای) استفاده می شود. فریم ورک Vue.js به خاطر منحنی یادگیری سریع خود مشهور است. دارای یک کتابخانه با یادگیری آسان است که با دانش HTML، CSS و جاوا اسکریپت می‌توانیم شروع به ساخت برنامه‌های وب در Vue.js کنیم. منحنی یادگیری سریع به نوعی نشانه فریم ورک Vue.js است. Vue.js یک چارچوب کامل برای نیاز ما به یک کتابخانه یا یک چارچوب تمام عیار برای ساخت اپلیکیشن های وب بزرگ است.

    Evan You این چارچوب را ایجاد کرده است. ایده پشت این فریم ورک این است که با ترکیب بهترین ویژگی های Angular و React ، بهترین فریم ورک را بسازد. Evan You قبل از ساخت Vue.js، در گوگل روی پروژه های مبتنی بر Angular کار می کرد و به فکر ساخت چارچوب خود افتاد. او بهترین بخش‌های Angular و بهترین بخش‌های React را انتخاب کرد و آن‌ها را برای ایجاد یک فریم ورک جدید ترکیب کرد. چارچوب Vue.js بهتر از هر دوی آنهاست.

    فریم ورک Vue.js
    فریم ورک Vue.js

    تکامل و رشد فریم ورک Vue.js

    فریم ورک Vue.js در سال 2014 منتشر شد. از آن زمان، به طور مداوم در حال توسعه است. در ابتدای سال 2018، Vue.js شروع به شکست دادن Angular کرد و در بازار مشهورتر شد. بعداً، در سپتامبر 2018، Evan You تصمیم گرفت تا Vue 3.0 را منتشر کند. Vue.js به طور مداوم با افزایش سریع استفاده از آن و جامعه استفاده کننده آن در حال تکامل است. این انجمن به رشد خود ادامه خواهد داد زیرا بر اساس بهترین ویژگی های ترکیبی Angular و React ساخته شده است.

    فریم ورک Vue.js برای چه مواردی استفاده می شود

    1.نمونه های اولیه

    یک نمونه اولیه در توسعه وب، مدلی از طراحی وب شما است که می تواند نشان دهد وب سایت چگونه کار می کند، قبل از اینکه واقعاً وب سایت را بسازید و راه اندازی کنید، با استفاده از نمونه اولیه می توانید بررسی های لازم را انجام دهید.

    فریم ورک Vue.js برای نمونه سازی طراحی شده است. در واقع، الهام اولیه Evan You کار بر روی نمونه های اولیه در یک مرورگر در گوگل بود. او که از AngularJS ناامید شده بود، یک جایگزین مناسب برای این کار ایجاد کرد.

    2. پروژه های رابط کاربری (UI)

    از آنجایی که فریم ورک Vue.js فقط با HTML، CSS و جاوا اسکریپت استاندارد قابل استفاده است، ساختن یک پروژه UI در Vue.js کار بسیار آسانی است. سایر ویژگی‌های Vue.js مانند منحنی یادگیری آسان و رندر سریع آن نیز کمک بزرگی هستند.

    3. اپلیکیشن های موجود

    فریم ورک Vue.js می تواند یک امکان عالی برای افزودن عملکرد به برنامه های موجود باشد. زیرا کوچک است و به جاوا اسکریپت متکی است، بنابراین ادغام آن با هر پروژه جاوا اسکریپت از قبل موجود نسبتاً آسان است.

    ناگفته نماند، فریم ورک Vue.js با بسیاری از فناوری‌های بک‌اند مانند Laravel، Express.js، Django و Ruby سازگار است.

    4. توسعه اپلیکیشن موبایل

    هیچ پشتیبانی بومی برای توسعه اپلیکیشن موبایل Vue.js وجود ندارد. اما چندین پروژه وجود دارد که استفاده از آن را تسهیل می کند.

    Capacitor پروژه ای است که برای توسعه بین پلتفرمی ایجاد شده است. با استفاده از آن و Vue.js ایجاد برنامه‌های iOS و Android بومی یا اپلیکیشن‌های وب (PWA) امکان پذیر است.

    یا می‌توانید از NativeScript استفاده کنید که برنامه‌های بومی بین پلتفرمی را تقویت می‌کند. با استفاده از آن و Vue.js می توانید در کل پروژه توسعه خود از زبان جاوا اسکریپت استفاده کنید.

    5. اپلیکیشن های تک صفحه ای (SPA)

    اپلیکیشن تک صفحه ای SPA
    اپلیکیشن تک صفحه ای SPA

    ساده ترین راه برای توضیح اپلیکیشن های تک صفحه ای این است که آنها را به عنوان صفحات وب تصور کنید که نیازی به رفرش ندارند. از این رو، آنها بسیار شبیه اپلیکیشن های تلفن همراه هستند.

    پس زمینه این پدیده شامل بازنویسی پویای صفحه وب با داده های جدید از وب سرور به جای بارگذاری مجدد صفحات کاملاً جدید است.از برخی جهات، این بهترین استفاده برای فریم ورک Vue.js است. SPA ها مانند Vue.js همه چیز را ساده نگه می دارند.

    مزایای فریم ورک Vue.js

    1.سبک وزن:

    فریم ورک Vue.js بسیار کوچک است، تقریباً خنده دار است. این فریم ورک فقط 18 کیلوبایت است. پلک زدن بیشتر از بارگیری آن طول می کشد.

    2. شروع آسان:

    شروع کار با فریم ورک Vue.js آسان است و همین ویژگی است که عامل اصلی گسترش و پذیرش فزاینده آن در بین برنامه نویسان بوده است. برای شروع کدنویسی در Vue، لزوماً مانند Angular یا React نیازی به درک زیاد از کتابخانه ها، JSX یا TypeScript ندارید. تنها چیزی که لازم است دانش اولیه در HTML، CSS و جاوا اسکریپت است.

    3. جامعه قوی:

    انجمن آنلاین VueJS فوق العاده است. این واقعیت که فریم ورک Vue.js توسط شرکتی مانند فیس‌بوک یا گوگل پشتیبانی نمی‌شود، طرفداران Vue را به خود جلب کرده است. در نتیجه، چندین راهنما برای کمک به شما وجود دارد، و همچنین کانال‌های بسیار فعال Reddit و Discord نیز برای پاسخ گویی به سوالات شما مفید می باشند.

    4.DOM مجازی

    همانطور که کاربر با صفحه وب مبتنی بر HTML تعامل می کند، مرورگر باید اطلاعات را به روز کند و با تغییر وضعیت اشیاء به صفحه کاربر ارائه دهد. این فرآیند معمولاً دست و پا گیر و کند است، زیرا کل صفحه باید به روز شود حتی اگر فقط یک شی تغییر کند. VueJS از یک کپی مجازی از DOM اصلی استفاده می‌کند که بدون رندر کردن مجدد کل DOM، مشخص می‌کند چه عناصری نیاز به به‌روزرسانی دارند .این کار عملکرد و سرعت برنامه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

    در این حالت تغییرات در DOM ایجاد نمی شود، در عوض یک کپی از DOM ایجاد می شود که در قالب ساختارهای داده جاوا اسکریپت وجود دارد.هر زمان که قرار است تغییراتی ایجاد شود، در ساختار داده جاوا اسکریپت ایجاد می شود و سپس با ساختار داده اصلی مقایسه می شود. سپس تغییرات نهایی در DOM واقعی به‌روزرسانی می‌شوند که کاربر شاهد تغییر آن خواهد بود. این کار هزینه کمتری دارد و می توان تغییرات را با سرعت بیشتری انجام داد.

    5.قابلیت تقسیم و استفاده مجدد

    در VueJS، هر بخش از یک صفحه وب یا برنامه به عنوان یک عنصر یا کامپوننت بیان می شود. اینها را می توان در HTML، CSS و جاوا اسکریپت نوشت. این تکه های کد را می توان مجدداً به عنوان الگو برای عناصر سیستم مشابه استفاده کرد. از آنجایی که آنها در فایل های جداگانه ذخیره می شوند، درک طرح بندی بسیار آسان است – به این معنی که راحت تر نگهداری و تعمیر شود. آزمایش می تواند بررسی کند که حتی کوچکترین اجزای برنامه به تنهایی کار می کنند.

    به دلیل این انعطاف‌پذیری، فریم ورک Vue.js می‌تواند تقریباً با هر برنامه موجود ادغام شود. این مبتنی بر جاوا اسکریپت است و واقعاً به ابزار دیگری برای کار کردن نیاز ندارد. تغییر از React یا Angular به VueJS واقعاً هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا اساساً Vue ترکیبی از این دو است و می‌تواند هم با Model View Controller و هم با Component Based Architecture کار کند.

    معایب فریم ورک Vue.js

    1.زبان:

    VueJS در چین توسعه یافته است و به همین دلیل در آنجا بسیار محبوب است. برخی از بحث‌های انجمن، توضیحات افزونه‌ها و اسناد آموزنده به زبان چینی هستند، بنابراین ممکن است که برخی مفاهیم در ترجمه دچار مشکل شود.

    2.بسته ضعیف:

    بنابراین از آنجایی که VueJS فاقد پشتوانه قابل توجه است، فاقد پشتیبانی برای انطباق با پروژه های مقیاس بزرگ است. این فناوری به اندازه کافی قوی نیست که بتواند راه حل های فوری برای مشکلاتی را که یک شرکت بزرگ می خواهد با آن مواجه شود، ارائه دهد.

    همچنین، اگرچه ابزارهای بیشتر و بیشتری در حال توسعه هستند، VueJS در مقایسه با انبوه ابزارهایی که React و Angular در اختیار دارند، راه درازی در پیش دارد.

    3.تجربه ناکافی:

    از آنجایی که VueJS به اندازه رقبای خود سابقه ندارد و مدتی طول کشید تا به بازار نفوذ کند و برنامه نویسان آن را به طور گسترده مورد پذیرش قرار دهند، بنابراین بازار کار تعداد زیادی از توسعه دهندگان با تجربه VueJS ندارد.

    نتیجه گیری

    VueJS این افزایش محبوبیت را تجربه کرده است زیرا برای توسعه دهندگان بسیار آسان است که عناصر اساسی را که هر برنامه یا وب سایت به عنوان یک رابط کاربری به آن نیاز دارد، تطبیق داده و پیاده سازی کنند.

    درجه سختی شروع کار در چارچوب VueJS بسیار کم است و کسانی که با زبان های کدنویسی اولیه HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنا هستند، می توانند به معنای واقعی کلمه با آن کار کنند.

    نکته مثبت بزرگ این است که ابزار و پشتیبانی تنها با استفاده گسترده‌تر از آن بهتر می‌شود، و این واقعیت که Vue می‌تواند با فریم ورک هایی مانند React و Angular در حالی که سرمایه‌گذاری هنگفتی ندارد، کار کند، نشان می‌دهد که چارچوب بسیار توانایی دارد.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟