طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    مزایای Agile در توسعه نرم افزار

    10 مورد از مهم ترین مزایای Agile در توسعه نرم افزار

    Agile چیست؟

    Agile امروزه به دلیل انعطاف پذیری و ماهیت تکاملی خود یکی از محبوب ترین رویکردها در مدیریت پروژه است. در سال 2001 با مانیفست Agile شروع شد و در ابتدا برای توسعه نرم افزار ساخته شد. با گذشت زمان، مدیریت پروژه چابک تکامل یافت و به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از مدیران پروژه، صرف نظر از صنعت تبدیل شد.داده‌های سال 2018 به خوبی مزایای agile در توسعه نرم افزار را نشان می دهد. پروژه‌هایی که از روش‌های Agile استفاده می‌کنند، 28 درصد موفق‌تر هستند و تقریباً 71 درصد از سازمان‌ها از Agile استفاده می‌کنند.

    به طور خلاصه، Agile یک رویکرد تکراری برای مدیریت پروژه و توسعه نرم افزار است. تیم‌ها به جای تمرکز زیاد روی عرضه محصول،یک ارزش ملموس از محصول را در هر تکرار ارائه می‌کنند. رویکرد “تکه های کوچکتر” برای توسعه محصول (یا در واقع هر نوع برنامه ریزی) بسیار مؤثر است. تیم ها می توانند نتایج را سریعتر و با موانع کمتر ارائه دهند. Agile یا مدیریت پروژه چابک بیشتر بر مفاهیم رضایت کاربر و مشتری، کیفیت محصول (یا پروژه)، انعطاف پذیری، شفافیت و بهبود مستمر استوار است.

    چه چیزی Agile را تا این حد موفق می کند و چرا مدیران پروژه به آن تکیه می کنند یا از آن در ترکیب با سایر چارچوب ها استفاده می کنند؟ دلیل پشت آن ساده است. مزایای Agile در توسعه نرم افزار کار مدیران را آسان‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر پروژه‌های خود داشته باشند. آنچه مدیریت پروژه Agile را واقعا منحصر به فرد می کند تمرکز بر این دو واقعیت است: ارائه کیفیت و ارزش به مشتری، و تکمیل پروژه در محدودیت های داده شده.تیم توسعه دهندگان شهر 10 مورد از مهم ترین مزایای Agile در توسعه نرم افزار را در این مقاله گردآوری کرده است.

    مزایای Agile در توسعه نرم افزار و مدیریت پروژه

    مزایای agile در توسعه نرم افزار چیست
    مزایای agile در توسعه نرم افزار چیست

    1.ورود سریعتر به بازار

    ورود سریع به بازار یکی از مزایای agile در توسعه نرم افزار است.این ویژگی ممکن است همیشه قابل اجرا نباشد، اما اغلب اوقات محصولاتی که طبق روش‌های Agile توسعه می‌یابند، سریع‌تر ساخته می‌شوند. این مزیت بیشتر به دلیل اولویت بندی وظایف در Agile اتفاق می افتد. در طول یک ورکشاپ طراحی محصول، تیم می‌تواند محصول نهایی را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کند.این کار تعداد عملکردهای ضروری را که تیم برای راه‌اندازی پیش‌بینی کرده‌ است را کاهش می‌دهد و درنهایت محصولی آزمایش‌شده و کارآمد در زمان کمتر ارائه می شود. طبیعی است که وقتی مشتریان به دلیل عملکرد شما از این مزایا بهره مند شوند، برای پروژه های دیگر به شما مراجعه کنند.

    2.محصول با کیفیت تر

    یکی دیگر از مزایای Agile در توسعه نرم افزار که از تقسیم پروژه به واحدهای قابل مدیریت ناشی می شود، بهبود کیفیت محصول است. در Agile، تست بخشی ضروری از فرآیند توسعه است (تست پس از توسعه یک ویژگی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها).

    مدیران پروژه چابک اطمینان حاصل می کنند که مشتری و تیم در یک راستا هستند.این بدان معناست که مشتری همیشه در مورد آنچه در حال توسعه است، ظاهر آن، میزان پیشرفت تیم و غیره آگاه است. مشتری می تواند بلافاصله پس از توسعه یک ویژگی خاص بازخورد بدهد.

    یک محیط چابک عمیقاً مبتنی بر بازخورد و همکاری است، ارتباط توسعه‌دهنده ها را افزایش می دهد. این تنظیم به تیم امکان می‌دهد باگ‌ها را سریع‌تر پیدا و رفع کند، کد را در طول فرآیند توسعه بهینه‌سازی کند و این کار کیفیت کلی محصول را در زمان واقعی بهبود می‌بخشد.

    3.افزایش انعطاف پذیری

    یکی از اصلی ترین مزایای Agile در توسعه نرم افزار انعطاف پذیری عالی آن است. تیم‌های چابک معمولاً کوچک‌تر هستند، با بازخورد و مشارکت دائمی صاحب محصول همراه هستند. در سایر روش‌های مدیریت پروژه، تغییرات معمولاً زمان‌بر و پرهزینه هستند.

    مدیریت پروژه چابک پروژه را به تکه های کوتاهی تقسیم می کند که هم قابل مدیریت و هم به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا به تیم اجازه دهند تغییرات را در کوتاه مدت اعمال کنند. این انعطاف پذیری بی بدیل یکی از مزایای agile است که بخاطر این ویژگی سازمان های پویا ترجیح می دهند از Agile در پروژه خود استفاده کنند.

    4.کاهش ریسک

    Agile نه تنها به دلیل انعطاف پذیری و مدیریت تغییر آن مشهور است. بلکه چارچوبی برای کاهش ریسک است. جلسات منظم تیم با مشتری و مدیر پروژه اجایل این اطمینان را می دهد که همه در مورد مسیر پروژه هماهنگ هستند و می توانند در مورد هر گونه تغییر در بک لوگ بحث کنند. از آنجایی که رضایت کاربر در سیستم مدیریت چابک بر ارائه ارزش پس از هر تکرار متمرکز است، تیم های چابک می توانند در مقایسه با تیم های سنتی به تغییرات سریعتر و موثرتر پاسخ دهند. در یک محیط سنتی، نیازهای مشتری فقط قبل از شروع پروژه، بدون جمع آوری بازخورد منظم، جمع آوری می شود.

    5.دید و شفافیت پروژه

    در مقایسه با رویکردهای سنتی مدیریت پروژه، Agile باعث می شود که پروژه نه فقط در ابتدا و انتها بلکه در تمام مدت برای همه ذینفعان قابل مشاهده باشد، همه می توانند به وضوح پیشرفت هایی را که در پروژه انجام می شود مشاهده کنند و به جای اینکه منتظر اتمام پروژه باشند، به آن بازخورد بدهند. همچنین از آنجایی که Agile تا حدودی به مشارکت مشتری-از اولویت بندی ویژگی ها، جلسات هفتگی تا جلسات بررسی- در طول پروژه متکی است: ، می تواند سطح شفافیت بالایی را برای همه طرف های درگیر فراهم می کند.

    6.توانمندسازی تیم

    تیم های چابک عموماً خود مدیریتی و خودسازماندهی دارند .آن‌ها در مقایسه با تیم‌هایی که به‌طور سنتی مدیریت می‌شوند، استقلال بسیار بیشتری دارند، بنابراین وظایف خود را بر عهده می‌گیرند و برای رفع موانع به طور جمعی همکاری می‌کنند. ثابت شده است که خود مدیریتی باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در بین اعضای تیم می شود، بنابراین آنها به احتمال زیاد راه حل های جایگزین پیشنهاد می کنند و به کار خود (و نتایج کار خود) اهمیت می دهند.

    خود مدیریتی و رویکرد چابک الهام بخش رشد فردی و تیمی است و آنها را قادر می سازد تا به تبادل تجربیات و یادگیری روزمره به عنوان بخشی از محیط کاری خود بپردازند.

    7.تمرکز مداوم بر روی کاربران نهایی

    رویکردهای چابک تاکید زیادی بر ارائه ارزش مستمر به کاربران نهایی محصول دارند. در سیستم مدیریت پروژه چابک، ویژگی‌ها و نیازهای سیستم نرم‌افزار، به زبان غیررسمی و طبیعی که برای کاربران قابل درک است، بیان می شود. نظرات کاربر ممکن است در متدولوژی Waterfall نیز اعمال شوند،اما Agile پس از هر تکرار ارزش ارائه می‌کند و این باعث می شود همه ویژگی‌ها را برای بازخورد در زمان واقعی در دسترس قرار ‌دهد. جمع‌آوری بازخورد زودتر به این معنی است که این ویژگی می‌تواند سریع‌تر تغییر کرده و مطابق با انتظارات واقعی کاربران باشد.

    8.رضایت بالای مشتری

    رضایت کاربر در سیستم مدیریت چابک
    رضایت کاربر در سیستم مدیریت چابک

    یکی دیگر از مزایای Agile در توسعه نرم افزار میزان رضایت بالای مشتری می باشد.در مدیریت پروژه چابک، مشتری همیشه درگیر فرآیند تصمیم گیری است که منجر به حفظ مشتری بیشتر می شود. در چارچوب سنتی، مشتری فقط در مرحله برنامه ریزی شرکت دارد و بر اجرا تأثیری نمی گذارد که بر انعطاف پذیری و سازگاری تأثیر می گذارد. با در جریان نگه داشتن مشتری و ایجاد تغییرات بر اساس بازخورد آنها، ارزشی را به مشتری ارائه می دهید و اطمینان حاصل می کنید که محصول نهایی واقعاً مطابق با نیازهای او است.

    9.بهینه سازی بهتر کار و پیش بینی پذیری پروژه

    متدولوژی های Agile به لطف جلسات مکرر سازماندهی شده و نگه داشتن همه ذینفعان در یک راستا، امکان پیش بینی بهتر پروژه را به طور کلی فراهم می کند و این یکی از مزایای agile در توسعه نرم افزار است. قبل از شروع پروژه، تیم زمان و هزینه هر مرحله را تخمین می‌زند و محاسبه می‌کند که توسعه همه ویژگی‌های پروژه چقدر طول می‌کشد. اگر چیزی سریعتر توسعه یابد یا بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت طول بکشد، تخمین اولیه بر این اساس تنظیم می شود.

    10.تحویل مستمر و بهبود مستمر

    مدیریت پروژه چابک یا agile به جلسات تیم متکی است. این جلسات جایی است که تیم دور هم جمع می شوند تا آنچه در گذشته انجام داده اند را بررسی و مرور کنند: چه چیزی خوب بوده است و چه چیزی باید بهبود یابد. هدف پشت آن ایجاد فضای امن برای تشخیص اشتباهات است تا در آینده تکرار نشوند و از روحیه بهبود مستمر که یکی از 12 اصل مدیریت پروژه چابک است نشات می گیرد.

    این روش به صورت تکراری کار می کند، به این معنی که هر تکرار بهتر از قبلی خواهد بود و اشتباهات قبلی تکرار نمی شوند. روش‌های چابک فرهنگ تبادل ایده و همکاری را تقویت می‌کنند که به اعضای تیم اجازه می‌دهد از تجربیات همدیگر بیاموزند و با هم پیشرفت کنند.

    نتیجه گیری

    Agile یک ذهنیت قدرتمند است که نه تنها دنیای توسعه نرم افزار را ساده کرده است، بلکه در خارج از بخش IT نیز کار می کند. کلید اجرای رضایت بخش اجایل این است که همه در یک راستا باشند و از اشتباه کردن نترسند.اشتباهات در هر صورت اتفاق می‌افتند، اما اگر بتوانید سریع آن‌ها را تشخیص دهید، سریع تر می توانید تغییر دهید.

    معیارهایی که توسط تیم‌های Agile در تخمین زمان و هزینه، اندازه‌گیری عملکرد پروژه استفاده می‌شود، دقیق‌تر و مرتبط‌تر از معیارهایی هستند که در روش‌های سنتی استفاده می‌شوند. Agile بر تولید نتایج و بهینه‌سازی عملکرد تاکید می‌کند. در حالی که معیارهای رویکرد آبشاری (Waterfall) تنها زمان و هزینه پروژه را تخمین می‌زنند.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟