طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    توسعه برنامه اندروید یا iOS

    توسعه برنامه اندروید یا iOS؟ کدام یک بهتر است؟

    نمی توان اهمیت بازار اپلیکیشن موبایل را انکار کرد زیرا ۲۱۸ میلیارد بارگیری جهانی اپلیکیشن فقط در سال ۲۰۲۰ وجود داشت. بله، این بازار در حال حاضر بزرگ است، اما همچنان در حال رشد و پر از پتانسیل است. جای تعجب نیست که شرکت‌های سراسر جهان بخواهند قسمتی از آن را تصاحب کنند.اما تصمیم گیری در مورد  توسعه برنامه اندروید یا iOS ممکن است گیج کننده باشد.

    ایجاد یک اپلیکیشن موبایل موفق نیاز به ایده های تازه، برنامه ریزی عالی و تصمیمات جسورانه دارد. با 72 درصد سهم بازار اندروید و 26 درصد سیستم عامل موبایل iOS، ممکن است وسوسه شوید که فقط توسعه اپلیکیشن اندروید را برای کاهش هزینه ها و زمان عرضه به بازار انتخاب کنید. اما جنبه‌هایی وجود دارد که باید برای انتخاب بین توسعه برنامه اندروید یا iOs در نظر گرفت زیرا برای برخی از پروژه‌ها ممکن است ساختن تنها یک اپلیکیشن iOS یا ساخت همزمان برای هر دو پلتفرم منطقی باشد.

    توسعه برنامه اندروید یا iOS

    اندروید یک سیستم عامل متن باز است که توسط گوگل ساخته شده است. نسخه های مختلف آن در هزاران دستگاه مختلف، از تلفن های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی هوشمند استفاده می شود. به دلیل منبع باز بودن آن، می توان بدون هیچ هزینه ای از آن استفاده کرد. کسب‌وکارهایی مانند ال‌جی، سونی، سامسونگ، شیائومی یا هوآوی به طور معمول از اندروید برای لوازم الکترونیکی هوشمند خود استفاده می‌کنند.

    در ابتدا، برنامه‌های تلفن همراه اندروید باید در جاوا توسعه می‌یافتند، اما از سال 2019 که گوگل اعلام کرد Kotlin، -یک زبان برنامه‌نویسی مدرن- برای تعامل کامل با جاوا طراحی شده است، همه چیز تغییر کرد.کاتلین اکنون یک زبان عالی برای توسعه برنامه‌های اندروید است.

    دستگاه های تلفن همراه اپل مجهز به یک سیستم عامل منحصر به فرد(iOS) برای محصولات اپل هستند. این سیستم بسیار بسته تر از اندروید است و دارای رابط کاربری استاندارد شده است که به طور کلی منجر به گزینه های سفارشی سازی کمتری می شود. از طرف دیگر، پیروی از اصول طراحی اپل تضمین می کند که در نهایت تصاویری زیبا از نظر ظاهری دلپذیر خواهید داشت. همه برنامه های مدرن iOS با زبان برنامه نویسی Swift توسعه یافته اند.

    سوئیفت برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد و به سرعت جایگزین زبان برنامه نویسی قبلی اپل یعنی Objective-C شد. Swift شامل تمام راه حل های مدرنی است که توسعه دهندگان به آنها اهمیت می دهند و در عین حال توانایی تعامل با کد Objective-C ایجاد شده را دارد.

    با وجود شباهت های سطحی، هر دو سیستم عامل منحصر به فرد هستند و توسعه برنامه اندروید یا iOS نیازمند مجموعه مهارت های جداگانه و همچنین رویکردهای خاصی برای توسعه هستند. آنها همچنین کاربران مختلفی را جذب می‌کنند، زیرا دستگاه‌های گران‌تر اپل معمولا در میان جمعیت‌های ثروتمندتر رایج‌تر هستند.

    برتری های توسعه اپلیکیشن اندروید نسبت به iOS

    مواردی وجود دارد که انتخاب توسعه اپلیکیشن اندروید به وضوح انتخاب بهتری نسبت به توسعه اپلیکیشن  iOS است.

    توسعه اپلیکیشن اندروید
    توسعه اپلیکیشن اندروید

    1.مخاطبان جهانی و متنوع

    اندروید با بیش از 3 میلیارد دستگاه فعال، سیستم عامل منتخب اکثر کاربران تلفن همراه در جهان است. با هزاران مدل مختلف دستگاه – بزرگ و کوچک، ارزان و گران قیمت – تقریباً هر کسی می تواند یک دستگاه Android برای خود پیدا کند. سیستم عامل گوگل در مناطق در حال توسعه مانند آفریقا (با 82 درصد سهم بازار اندروید در کل قاره)، آسیا (با 83 درصد) و آمریکای جنوبی (با 89 درصد) به طور قابل توجهی محبوب است. همچنین هنوز هم در اکثر کشورهای اروپا سیستم عامل شماره یک تلفن همراه است، اگرچه به اندازه مناطق فقیرتر رایج نیست.

    2.انعطاف پذیری و سفارشی سازی

    اندروید به دلیل منبع باز بودن و داشتن قوانینی کمتر سختگیرانه در مورد ظاهر برنامه ها، انعطاف پذیری و امکانات سفارشی سازی بسیار بیشتری را ارائه می دهد. در این نوع محیط، توسعه دهندگان با تجربه می توانند خلاقیت خود را به طور کامل آزاد کنند. اما دادن آزادی خلاقانه نامحدود به توسعه دهندگان همیشه مطلوب نیست، به خصوص اگر پروژه شما دارای زمان کمی باشد. امکانات بیشتر همچنین به معنای صرف زمان بیشتر برای ایده پردازی و فرصت های بیشتر برای اشتباه است.

    3.مزایای دیگر توسعه اپلیکیشن اندروید

    • گوگل دستورالعمل‌های طراحی را ارائه می‌کند که به ایجاد رابط‌های زیبا برای دستگاه‌های اندرویدی کمک می‌کند، اما این به توسعه‌دهندگان بستگی دارد که تصمیم بگیرند از آن ها استفاده کنند یا نه.
    • منبع باز بودن به این معنی است که اندروید اجازه دسترسی به هر قسمت از کد خود را می دهد، بنابراین هر ویژگی کوچکی که دارد قابل استفاده و قابل اصلاح است.
    • انتشار یک برنامه در فروشگاه Google Play، بزرگترین فروشگاه برنامه اندروید، نسبتاً سریع و ساده است، و فروشگاه های برنامه جایگزین وجود دارد، اگرچه آنها کاربران کمتری نسبت به Google Play دارند.

    معایب توسعه اپلیکیشن اندروید

    همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، سیستم عامل موبایل گوگل یک سیستم عامل بی عیب نیست.

    • آزمایش برنامه اندرویدی و تطبیق آن با بسیاری از دستگاه های مختلف، می تواند هزینه بر باشد. عملکرد برنامه شما ممکن است بین مدل‌های دستگاه مختلف، به شکل غیرقابل پیش‌بینی متفاوت باشد.
    • کاربران اندروید کمتر برای اپلیکیشن ها هزینه می کنند. اپ استور اپل تنها در نیمه اول سال 2021 حدود 41.5 میلیارد دلار هزینه مصرف‌کننده داشته است، در حالی که Google Play تنها در مدت مشابه حدود 23.4 میلیارد دلار درآمد داشته است.

    برتری های توسعه اپلیکیشن iOS نسبت به اندروید

    اکنون اجازه دهید چند مزیت حیاتی توسعه اپلیکیشن موبایل برای iOS را بررسی کنیم.

    توسعه اپلیکیشن iOS
    توسعه اپلیکیشن iOS

    1.فرصت های کسب درآمد

    کاربران iOS عموماً تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای برنامه ها و خریدهای درون برنامه ای دارند، در حالی که اکثر کاربران اندروید انتظار دارند برنامه ها رایگان باشند. آگاهی از این اولویت‌ها معمولاً توسعه‌دهندگان اندروید را به کسب درآمد از برنامه‌های خود با گنجاندن تبلیغات سوق می‌دهد. اگرچه گاهی اوقات ممکن است تنها راه مطمئن برای کسب درآمد از یک برنامه اندروید به نظر برسد، معایب اضافه کردن تبلیغات واضح است: تبلیغات عملکرد برنامه را کاهش می دهند و تجربه کاربر را خراب می کنند. در حالی که، در iOS، با توجه به اینکه کاربران بیشتر به برنامه‌های پولی عادت کرده‌اند، طراحی و رابط کاربری نرم‌افزار شما می‌تواند بی‌خطر باقی بماند و حتی به مشوق‌های تکمیلی برای خرید تبدیل شود.

    2.هزینه های توسعه

    وقتی نوبت به هزینه نگه داشتن برنامه می رسد، iOS بهتر از اندروید است. از سپتامبر 2021، بیش از 24000 مدل دستگاه مجزا از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و همچنین یخچال‌ها و مایکروویوها روی اندروید کار می‌کنند. تست برنامه در هر دستگاهی که روی آن نصب می‌شود ممکن است دشوار باشد. این در حالی است که هنگام ایجاد یک برنامه iOS، باید کاری کنید که فقط بر روی تعدادی از آیفون‌ها و آی‌پدهای اخیر کار کند، و بس.

    3.کار ساده

    اگرچه برخی از توسعه دهندگان قوانین سختگیرانه اپل را محدودیت می دانند، برخی دیگر آنها را نوعی رهایی می دانند. آنها رویکرد اپل را به دلیل صریح بودن و قطعی بودن آن ستایش می کنند زیرا کار آنها را بسیار ساده می کند. آنها نه تنها در زمان صرفه جویی می کنند، بلکه هنگامی که یک توسعه دهنده مجبور نیست در مورد هر جزئیات کوچکی تصمیم بگیرد، می تواند بر برجسته کردن بخش های منحصر به فرد و جالب برنامه شما تمرکز کند.

    4.مزایای دیگر توسعه اپلیکیشن iOS

    • اپل دستورالعمل‌های رابط کاربری دقیق و خاصی را ارائه می‌کند، بنابراین همه برنامه‌های iOS جدید و واضح و روشن هستند.
    • به دلیل ماهیت منبع بسته، iOS معمولاً از رقیب خود ایمن تر است.
    • اپ استور iOS به داشتن استانداردهای بالای انتشار برای برنامه‌ها معروف است، به این معنی که انتشار یک برنامه در آنجا سخت‌تر است، اما زمانی که انجام می‌شود، به‌طور خودکار توسط بسیاری از کاربران ارزش خرید را دارد.
    • دستگاه های iOS در کشورهای ثروتمند بسیار گسترده تر هستند، جایی که مردم می توانند پول بیشتری را برای کالاهای مجازی (مانند برنامه های تلفن همراه و خریدهای درون برنامه ای) خرج کنند.

    معایب توسعه اپلیکیشن iOS

    مانند هر نرم افزاری، iOS نیز محدودیت ها و کاستی های خود را دارد.

    • فرآیند انتشار اپلیکیشن در iOS دشوارتر از اندروید است. معمولاً مدتی طول می کشد تا یک برنامه تأیید شود، و همچنین اگر نامربوط یا غیرعملی تلقی شود، می تواند رد شود.
    • اپل از سازندگان برنامه انتظار دارد که دستورالعمل های رابط کاربری خود را دنبال کنند، که باعث می شود همه برنامه های iOS شیک و تمیز به نظر برسند، اما به نوعی شبیه یکدیگر هستند. در همین حال، گوگل آزادی بیشتری را در طراحی رابط فراهم می کند.

    نتیجه گیری

    توسعه برنامه اندروید یا iOS کدام بهتر است؟

    همانطور که احتمالاً تا به حال حدس زده اید، پاسخ ساده به این سوال این است: به نیازهای خاص پروژه شما بستگی دارد. مانند هر پروژه دیگری، قبل از شروع فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل، باید اهداف تجاری، انتظارات مخاطبان هدف، هزینه های توسعه، زمان بندی و ضرب الاجل ها و موانع احتمالی را به طور کامل بررسی کنید.

    شما باید زمانی توسعه اپلیکیشن iOS را انتخاب کنید که:

    • مخاطبان هدف شما بیشتر در مناطق ثروتمندتر مانند اروپای شمالی، آمریکای شمالی، ژاپن یا استرالیا قرار دارند.
    • قصد داشته باشید برنامه خود را بفروشید و یا قصد داشته باشید خریدهای درون‌برنامه‌ای در برنامه داشته باشید.
    • وقتی که یک طراحی شیک و در عین حال قابل پیش بینی با UX عالی را به جای آزادی و خلاقیت انتخاب کنید.
    • برنامه شما مهلت محدودی داشته باشد.

    صرف نظر از تصمیم شخصی شما در توسعه برنامه اندروید یا iOS، کار با توسعه دهندگان متخصص موبایل مطمئناً شانس موفقیت برنامه شما را افزایش می دهد. و از آنجایی که شما در حال حاضر اینجا هستید، خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل ما را بررسی کنید یا یک پیام برای ما بنویسید.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟