طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    فریم ورک فلاتر (Flutter) چیست و چه مزایایی دارد؟

    فریم ورک فلاتر (Flutter) چیست و چه مزایایی دارد؟

    همانطور که استفاده از تلفن همراه افزایش یافته و به طور گسترده در سراسر جهان گسترش یافته است، محبوبیت برنامه های تلفن همراه نیز افزایش یافته است. این بدان معناست که برای توسعه دهندگان برنامه مهم است که به منظور ساخت برنامه های با کیفیت بالا جدیدترین ابزارهای توسعه را بشناسند.اکنون ابزارهای زیادی وجود دارد و اگر با دنیای توسعه موبایل همراه بوده اید، احتمالاً قبلاً اسم فریم ورک فلاتر را شنیده اید که از زمان انتشار خود در سال 2017 سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

    فلاتر چیست؟

    Flutter یک فریم ورک رایگان و منبع باز برای تلفن همراه است که توسط گوگل ایجاد شده و در ماه می 2017 منتشر شده است. در چند کلمه، این امکان را به شما می دهد که یک اپلیکیشن موبایل بومی تنها با یک پایگاه کد ایجاد کنید. این بدان معناست که شما می توانید از یک زبان برنامه نویسی و یک کد پایه برای ایجاد دو برنامه مختلف (برای iOS و اندروید) استفاده کنید.

    برای توسعه با Flutter، از یک زبان برنامه نویسی به نام Dart استفاده خواهید کرد. این زبان توسط گوگل در اکتبر 2011 ایجاد شد، اما در طول سال های گذشته پیشرفت زیادی کرده است.دارت بر توسعه front-end تمرکز دارد و می توانید از آن برای ایجاد برنامه های موبایل و وب استفاده کنید.اگر کمی برنامه نویسی بلد هستید، Dart یک زبان برنامه نویسی شی گرا است.

    چرا باید فریم ورک فلاتر را یاد بگیرید؟

    1.ساده برای یادگیری و استفاده

    فلاتر یک چارچوب مدرن است و شما می توانید آن را احساس کنید. ایجاد اپلیکیشن های موبایل با آن بسیار ساده تر است. اگر از جاوا، سوئیفت یا React Native استفاده کرده باشید، متوجه تفاوت Flutter خواهید شد.

    Flutter از ویجت‌هایی استفاده می‌کند که استفاده از رابط کاربری را آسان می‌کند و تمام ویژگی‌هایی را که برای ساخت اپلیکیشن خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

    زبانی که فلاتر از آن استفاده می‌کند، دارت، نیز برای کسانی که قبلاً با زبان‌های محبوب دیگر مانند جاوا و سی شارپ کار کرده‌اند، آسان است.

    2.Hot Reload

    Flutter با استفاده از ویژگی Hot Reload، توسعه سریعتر برنامه را فعال می کند.این ویژگی به توسعه دهندگان امکان می دهد تغییرات کد را به محض ذخیره شدن مشاهده کنند. پس از آن، کد تغییر یافته را می توان بلافاصله در حین اجرای برنامه و بدون از دست دادن وضعیت فعلی برنامه، بارگیری مجدد کرد، به این معنی که توسعه دهندگان می توانند تغییرات سریع انجام دهند و بلافاصله نتیجه را مشاهده کنند.

    3.سرعت بالای توسعه و عرضه به بازار

    یکی از برجسته ترین ویژگی های Flutter همان طور که در بالا ذکر شد، Hot Reload آن است.Hot Reload به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا تغییرات کدهای خود را تقریباً فورا مشاهده کنند. به عبارت دیگر، با فریم ورک فلاتر، نیازی به کامپایل مجدد کد در هر بار تغییر نیست. این چیزی است که تا حد زیادی باعث می شود زمان توسعه برنامه Flutter سریعتر از سایرین باشد.

    علاوه بر این، از آنجایی که توسعه‌دهندگان با یک پایه کد برای برنامه‌های iOS و Android کار می‌کنند، آنها نیازی به نوشتن کد مخصوص پلتفرم ندارند. بنابراین، با استفاده از یک پایه کد واحد، می توانید یک طراحی UI برای iOS و Android ایجاد کنید که به صرفه جویی در زمان و منابع کمک می کند.

    4.عملکرد تقویت شده

    بر خلاف سایر فریم ورک‌های چند پلتفرمی، هیچ نوع پلی وجود ندارد که ویجت‌های فلاتر را به اجزای اصلی تبدیل کند، که باعث کند شدن کار و ایجاد مشکلات عملکردی شود. در عوض، ماشین گرافیکی اصلی فلاتر ، Skia (یک کتابخانه رندر گرافیکی دوبعدی)، UI را به کد بومی بدون نیاز به نرم‌افزار اضافی در هنگام تعامل کاربر با برنامه، کامپایل می‌کند.

    به عنوان مثال، React Native از جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای ساخت یک برنامه استفاده می کند و از یک پل برای برقراری ارتباط با مؤلفه های بومی استفاده می کند که بر عملکرد کلی برنامه تأثیر می گذارد.

    از آنجایی که Flutter به این پل نیاز ندارد، برنامه‌هایی که با استفاده از Flutter ساخته می‌شوند سریع‌تر از برنامه‌های توسعه‌یافته با React Native اجرا می‌شوند.

    5.منبع باز و دارای جامعه توسعه دهندگان قوی

    Flutter منبع باز و رایگان است و همچنین اسناد گسترده و پشتیبانی را در صورت بروز هرگونه مشکل ارائه می دهد. به دلیل محبوبیت فزاینده، Flutter دارای یک جامعه به سرعت در حال رشد از توسعه دهندگان است که همیشه آماده به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود هستند، بنابراین پشتیبانی زیادی برای کمک به شما در راه اندازی این ابزار وجود دارد.برای مثال وبسایت هایی که در این زمینه کمک می کنند عبارتند از:

    • Flutter Awesome : فهرستی عالی که بهترین کتابخانه ها و ابزارهای Flutter را ارائه می کند. این وب سایت محتوای روزانه را با مثال های فراوان، قالب های برنامه ، مشاوره و غیره منتشر می کند.
    • Awesome Flutter : یک مخزن GitHub (مرتبط با Flutter Awesome) با لیستی از مقالات، ویدیوها، مؤلفه ها، ابزارهای کمکی و غیره.
    • It’s all widgets : لیست باز از برنامه های ساخته شده با Flutter.
    • Flutter Community : یک نشریه متوسط ​​که در آن می‌توانید مقالات، آموزش‌ها و موارد دیگر را بیابید.

    6.ایده آل برای MVP ها

    اگر می خواهید محصول خود را در اسرع وقت به سرمایه گذاران نشان دهید، فلاتر انتخاب خوبی است.

    در اینجا 4 دلیل اصلی برای استفاده از آن برای MVP آورده شده است:

    • توسعه یک برنامه تلفن همراه با Flutter ارزان‌تر است زیرا نیازی به ایجاد و نگهداری دو برنامه تلفن همراه (یکی برای iOS و دیگری برای Android) ندارید.
    • یک توسعه دهنده تنها چیزی است که برای ایجاد MVP خود نیاز دارید.
    • تفاوت بین یک برنامه بومی و یک برنامه Flutter را متوجه نخواهید شد.
    •  زیبایی: می توانید به راحتی از ویجت های ارائه شده توسط Flutter استفاده کنید و آن را شخصی سازی کنید تا یک رابط کاربری ارزشمند برای مشتریان خود ایجاد کنید.

    7.پشتیبانی شده توسط Android Studio و VS Code

    فلاتر در IDE های مختلف قابل دسترس است. دو ویرایشگر اصلی کد برای توسعه با این فناوری Android Studio (IntelliJ) و VS Code هستند.

    Android Studio یک نرم افزار کامل یکپارچه است. برای شروع باید افزونه های فلاتر و دارت را دانلود کنید.

    VS Code یک ابزار سبک وزن است و همه چیز از طریق پلاگین های موجود در بازار قابل تنظیم است.

    معماری فریم ورک فلاتر

    Flutter از دو بخش اصلی تشکیل شده است – یک چارچوب با یک کتابخانه UI مبتنی بر ویجت ها، که حاوی عناصر مختلف رابط کاربری قابل استفاده مجدد است، مانند لغزنده، دکمه ها، ورودی های متن و موارد دیگر، و یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) – ابزارهایی که به توسعه برنامه ها کمک می کنند ، یعنی برای کامپایل کد به کد ماشین بومی برای استفاده از iOS و Android.

    تصویر زیر اجزای اصلی فلاتر را نشان می دهد که در اطراف لایه ها سازماندهی شده اند. این سیستم لایه‌ای و قابل گسترش به‌عنوان مجموعه‌ای از کتابخانه‌های مستقل وجود دارد که هر کدام به لایه زیرین بستگی دارند.

    معماری فلاتر
    معماری فلاتر

    سه لایه اصلی معماری فلاتر عبارتند از:

    • چارچوب: توسعه دهندگان عمدتاً از طریق چارچوب Flutter، یک چارچوب واکنشی مدرن که به زبان دارت نوشته شده است، با Flutter تعامل دارند. این چارچوب مجموعه ای غنی از کتابخانه ها را ارائه می دهد که به لایه ها تقسیم می شوند: کلاس های پایه ، لایه رندر، لایه ابزارک ها و کتابخانه های Material و Cupertino.
    • Engine: در نمودار بالا، می بینیم که سطح بعدی Flutter یک موتور نوشته شده در C++ است و اجرای سطح پایین API های اصلی Flutter را ارائه می دهد.
    • Embedder:  یک نقطه ورودی را فراهم می کند و با سیستم عامل برای دسترسی به خدماتی مانند سطوح رندر و ورودی هماهنگ می شود. این embedder به یک زبان مخصوص پلتفرم مانند Java و C++ برای اندروید، Objective-C/Objective-C++ برای iOS و macOS و C++ برای ویندوز و لینوکس نوشته شده است.

    فلاتر از دارت، که توسط گوگل ساخته شده است، برای نوشتن کد استفاده می کند. دارت یک زبان بهینه سازی شده برای کلاینت برای توسعه برنامه های سریع در هر پلتفرمی با هدف ارائه کارآمدترین زبان برنامه نویسی برای توسعه چند پلتفرمی است.

    می‌توانید Flutter را به‌عنوان رابط کاربری فرانت اند برای توسعه برنامه و Dart را به‌عنوان کد بک اند که به‌طور خودکار تولید می‌شود، نگاه کنید.

    همه چیز در فلاتر یک ویجت است

    در فلاتر، اساساً همه چیز یک ویجت است که مفهوم اصلی چارچوب است. ویجت‌ها بلوک‌های سازنده رابط کاربری اپلیکیشن Flutter هستند.به عبارت دیگر آنها بیان می کنند که یک UI چگونه باید به نظر برسد. بنابراین، برای ساختن هر اپلیکیشنی در Flutter، با یک ویجت شروع می‌کنید. ایده اصلی این است که شما رابط کاربری خود را از ابزارک ها بسازید.

    نتیجه گیری

    Flutter یک انتخاب عالی برای پروژه های توسعه اپلیکیشن موبایل با هر اندازه ای است. از آنجایی که یادگیری آن آسان است و با مستندات واضح و دقیق همراه است، توسعه دهندگان می توانند به سرعت با چارچوب فلاتر آشنا شوند و از آن برای توسعه اپلیکیشن ها استفاده نمایند.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟