طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    نقشه راه توسعه نرم افزار ( Software Development Roadmap)

    نقشه راه توسعه نرم افزار ( Software Development Roadmap) چیست؟

    نقشه راه توسعه نرم افزار چیست؟

    نقشه راه یا Roadmap یک نمای کلی در سطح بالا از چشم انداز و اهداف یک شرکت برای محصول خود است. نقشه راه توسعه نرم افزار به طور خاص برای پروژه توسعه نرم افزار طراحی شده است.یک برنامه استراتژیک است که برای تشریح عملکردهای محصول آینده و زمان بندی که تیم ها باید آن عملکردها را ارائه کنند استفاده می شود.

    چرا به نقشه راه توسعه نرم افزار نیاز دارید؟

    داشتن یک نمای کلی واضح از محصول دیجیتال آینده به پیگیری پیشرفت نقاط عطف پروژه و مدیریت انتظارات در طول چرخه عمر پروژه کمک می کند. همه ذینفعان را با اولویت های تجاری و اهداف استراتژیک شرکت همسو نگه می دارد.

    انواع نقشه راه

    ممکن است بر اساس نوع مخاطب و تعداد محصولات درگیر،Roadmap های مختلفی ایجاد کنید. معمولاً نرم افزار توسعه نقشه راه به شما این امکان را می دهد که برنامه را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید.

    در ادامه انواع رایج نقشه راه و تفاوت آنها با یکدیگر ذکر شده است.

    نقشه راه داخلی

    این نقشه‌های راه برای تیم‌های داخلی مانند مدیریت شرکت، مدیران اجرایی یا تیم‌های مهندسی است. نقشه راه باید بر روی جزئیات خاص تمرکز کند، مانند استراتژی کسب و کار، سود مستقیم مشتری، درآمد مورد انتظار، ویژگی ها و تلاش های آزمایشی.

    نقشه راه خارجی

    این نقشه های راه به صراحت برای مشتریان است. بنابراین، شما باید بیشتر بر روی مزایای محصولات تحویلی پروژه برای مشتریان خود تمرکز کنید.

    نقشه راه تک محصولی

    این رایج ترین نوع نقشه راه محصول برای یک محصول واحد است. درواقع یک خلاصه تصویری سطح بالا است که چشم انداز و اهداف یک محصول نرم افزاری را در طول زمان ارائه می دهد.

    نقشه راه چند محصولی

    اگر مدیر محصولی هستید که مسئولیت چندین محصول را بر عهده دارد، این نقشه راه هماهنگی مورد نیاز برای همه آن محصولات را ساده می کند. از آنجا که یک نقشه راه چند محصولی می تواند تمام وابستگی ها را در تیم های متقابل ردیابی کند، ارتباط بین تیم مهندسی را آسان تر می کند. علاوه بر این، سازگاری بین انواع مختلف محصول را امکان پذیر می کند.

    چه کسی باید آن را انجام دهد؟

    معمولاً ذینفعان کلیدی مدیران محصول یا صاحبان محصول و مدیران پروژه که برنامه را اجرا می کنند، می باشند.

    شما نقشه راه خود را بر اساس متدولوژی توسعه نرم افزار سازمان خود توسعه خواهید داد. به عنوان مثال، تیم های  agile یک نقشه راه با مراحل افزایشی در معرض تغییر ایجاد می کنند. از طرف دیگر، شرکتی که از روش سنتی آبشار استفاده کند، طرح ثابت تری ایجاد خواهد کرد.

    چگونه یک نقشه راه توسعه نرم افزار بسازیم؟

    همانند فرآیند توسعه نرم افزار، ایجاد نقشه راه توسعه نرم افزار شامل مجموعه ای از مراحل برای تولید یک برنامه استراتژیک است که در نهایت انتظارات مشتری را برآورده می کند.

    تهیه نقشه راه باید دنباله ای از مراحل استراتژیک را دنبال کند. در اینجا مراحل ساخت نقشه راه بیان شده است:

    مراحل ساخت نقشه راه
    مراحل ساخت نقشه راه

    مرحله 1: “چرایی” محصول خود را مشخص کنید.

    قبل از اینکه بتوانید در مورد نحوه اولویت بندی ویژگی های محصول یا هر جزئیات دیگری تصمیم بگیرید، ابتدا باید دلیل استراتژیک بودن محصول را مشخص کنید. شما باید بدانید که چرا در حال برنامه ریزی برای توسعه محصول هستید، انتظار دارید چه کاری انجام دهد و برای چه کسی.

    تمام تصمیمات استراتژیک دیگر شما در مورد ساخت محصول از پاسخ شما به این سوالات اولیه سرچشمه می گیرد.

    مرحله 2: مخاطبان مورد نظر نقشه راه خود را تعیین کنید.

    شما نمی توانید یک نقشه راه توسعه نرم افزار را در خلاء ایجاد کنید، یا یک نسخه از نقشه راه خود را برای به اشتراک گذاری با همه مخاطبان ایجاد کنید.

    نقشه راه شما برای مدیران باید بر اهداف استراتژیک سطح بالا تمرکز کند. مدیران شما علاقه مند هستند بدانند که چگونه ساخت یک محصول به اهداف تجاری گسترده ای مانند افزایش درآمد یا افزایش شهرت شرکت شما منجر می شود.

    در مقابل، هنگامی که نقشه راه را با توسعه‌دهندگان خود مرور می‌کنید، بیشتر بر نحوه تأثیر برنامه‌هایتان بر منابع و حجم کاری تیم توسعه تمرکز خواهید کرد.

    مشخص کنید که کدام مخاطبان نقشه راه توسعه نرم افزار شما را مشاهده خواهند کرد. این به شما کمک می کند که هم خود نقشه راه و هم نحوه ارائه آن را برای گروه های مختلف تنظیم کنید.

    توجه: شما می خواهید فقط یک نسخه از نقشه راه توسعه نرم افزار  را ایجاد کنید و به راحتی بین نماها یا سطوح جزئیات جابه جا شوید. شما نمی خواهید برای هر مخاطب ، پیش نویس متفاوتی از نقشه راه خود ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از نرم افزار نقشه راه است.

    مرحله 3: موضوعات استراتژیک محصول خود را اولویت بندی کنید.

    اکنون زمان آن رسیده است که نقشه راه خود را توسعه دهید. بهترین روش برای تهیه نقشه راه، شروع با بالاترین و استراتژیک ترین سطح است. سپس می توانید جزئیات بیشتری را اضافه کنید.

    در اینجا، با ایجاد دسته‌هایی از موضوعات اصلی برنامه‌ریزی شده محصول خود شروع می‌کنید. سپس، می توانید چندین زیرموضوع را در زیر هر موضوع اضافه کنید. اگر برنامه‌های دقیق‌تری مانند ویژگی‌های خاص برای یک زیرموضوع در ذهن دارید، می‌توانید آن‌ها را نیز اضافه کنید.

    مرحله 4: نقشه راه خود را به طور منظم مرور کنید و آماده به روز رسانی آن باشید.

    از آنجایی که توسعه محصول اغلب به تغییرات غیرمنتظره ای می انجامد، شما باید نقشه راه توسعه نرم افزار خود را به طور منظم مرور کنید تا مطمئن شوید که تیم شما همچنان در مسیر اهداف استراتژیک قرار دارد.

    مهم است که انعطاف پذیر بمانید و آماده به روز رسانی نقشه راه خود باشید تا واقعیت های جدید یا اولویت های در حال تغییر را منعکس کند.

    نقشه راه توسعه نرم افزار شما قرار نیست یک سند ثابت و بدون تغییر باشد. به روز رسانی یک نقشه راه نشان نمی دهد که تیم شما چیزی را از دست داده یا اشتباه کرده اید. اغلب این فقط یک گام ضروری در مسیر ارائه موفقیت آمیز یک محصول به بازار است.

    مزایای کلیدی داشتن نقشه راه توسعه نرم افزار چیست؟

    1-نقشه راه به اولویت بندی ویژگی های کلیدی کمک می کند.

    با در دست داشتن یک نقشه راه یا Roadmap، همه افراد درگیر در تیم پروژه می دانند که بر روی مجموعه درستی از ویژگی ها با توجه به ترتیب اهمیت آن ها کار می کنند. این به صاحبان محصول کمک می کند تا هزینه های بهینه را بیابند و تحویل محصولات را با یک جدول زمانی واقعی برنامه ریزی کنند.

    2-به تیم های توسعه کمک می کند تا نقش و مشارکت حیاتی خود را در پروژه درک کنند

    وقتی تیم توسعه تصویر بزرگ تری از پروژه داشته باشد، به وضوح می تواند درک کند که در اجرای طرح چه نقشی را ایفا کند. تیم توسعه دقیقا می داند که چگونه مشارکت ها به دستیابی به انتظارات مشتری کمک می کند.

    3-ریسک و شکاف های مرتبط با پروژه را شناسایی می کند

    گاهی اوقات نقشه راه می تواند ریسک های مربوط به ویژگی های جدید برنامه ریزی شده را روشن کند. سپس تیم ها می توانند برای به حداقل رساندن ریسک ها، طرح هایی را مورد بحث و بررسی قرار دهند. همچنین، می‌تواند محل شکاف‌ها را شناسایی کند. به عنوان مثال، تیم ممکن است فاقد توسعه دهندگان کافی برای یک ویژگی خاص باشد و ممکن است برای رسیدن به هدف خود به منابع توسعه اضافی نیاز داشته باشد.

    4-دید پروژه را برای همه بهبود می بخشد

    نقشه راه توسعه نرم افزار برای همه اعضای تیم پروژه قابل دسترسی است. آنها می دانند چه ویژگی هایی را در مرحله بعدی  توسعه ارائه خواهند کرد، هزینه ها، بودجه تخصیص یافته به تیم ها، وابستگی ها و آنچه برای دستیابی به نقاط عطف لازم است.

    نرم افزار نقشه راه محصول

    ایجاد نقشه راه توسعه نرم افزار از ابتدا زمان و تلاش قابل توجهی را می طلبد. این می تواند یک کار خسته کننده باشد، به خصوص اگر با استفاده از اکسل یک نقشه راه بسازید. خوشبختانه، نرم افزار نقشه راه محصول در بازار موجود است.

    این ابزارها به شما این امکان را می دهند که نقشه های راه بصری را به سرعت ایجاد کنید و در زمان ارزشمند شما صرفه جویی کنید. Aha به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای نقشه راه محصول در بازار شناخته می شود که بیش از 5000 شرکت از جمله غول های فناوری مانند LinkedIn و Dell به آن اعتماد دارند.از دیگر ابزارهای تولید نقشه راه می توان به  OpenProject ، ProductPlan و Jira اشاره کرد.

    نتیجه

    نقشه راه توسعه نرم افزار بهترین راه برای نشان دادن چگونگی تکامل یک محصول دیجیتالی و دستیابی مداوم به اهداف تجاری مورد نظر خود در طول زمان است. ایجاد یک نقشه راه شامل مراحل حیاتی است، از شناخت چشم انداز و استراتژی شرکت تا اشتراک گذاری و به روز رسانی نقشه راه برای منعکس کننده وضعیت فعلی آن. با در دست داشتن یک نقشه راه ، شرکت شما از مزایای زیادی برخوردار می شود.جهت مشاوره در این موضوع می توانید با گروه توسعه دهندگان شهر در تماس باشید.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟