وب اپلیکیشن پیشرو (PWA)

12 نمونه برتر وب اپلیکیشن پیشرو (PWA) در سال 2022

وب اپلیکیشن پیشرو (PWA) چیست؟

به یک وب سایت واکنش گرا فکر کنید و قابلیت های برنامه بومی را به آن اضافه کنید. این چیزی است که وب اپلیکیشن پیشرو را تعریف می کند.

یک وب اپلیکیشن پیشرو (PWA)، یا progressive web application ، نوعی نرم افزار کاربردی است که از طریق وب ارائه می شود و با استفاده از فناوری های رایج وب از جمله HTML، CSS، JavaScript ساخته شده است. بر روی هر پلتفرمی که از یک مرورگر استاندارد استفاده می کند، از جمله دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه، کار می کند.در ادامه نمونه های برتر وب اپلیکیشین پیشرو را مرور می کنیم.

نمونه های برتر وب اپلیکیشن پیشرو (PWA)

فناوری PWA به عنوان رقابتی برای فریم ورک‌های بومی است، زیرا کاربران نمی‌خواهند زمان یا فضای ذخیره‌سازی خود را برای نصب برنامه هدر کنند.بنابراین اگر وب‌سایت سازگار با موبایل به خوبی کار کند، همچنان از آن استفاده خواهند کرد. مطالعات موردی زیر نشان می‌دهد که برنامه‌ های وب پیشرو می‌توانند نتایج بیشتری نسبت به همتایان بومی خود داشته باشند:

1.Spotify

spotify یک نمونه وب اپلیکیشن پیشرو
spotify یک نمونه وب اپلیکیشن پیشرو

اسپاتیفای(Spotify) یک سرویس سوئدی اِستریم موسیقی، ویدیو و پادکست است که به‌طور رسمی در اکتبر ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. هدف از راه اندازی این PWA ثبت کاربران جدید برای نسخه رایگان بود که پس از مشاهده تجربه محصول باورنکردنی Spotify، برنامه خود را به نسخه Premium ارتقا دهند.

تبدیل نسخه رایگان به نسخه پولی Spotify از 26.6٪ در سال 2015 به رکورد 46٪ در سال 2019 رسید و سپس به 58.4٪ در سال 2021 رسید.

پس از راه اندازی PWA Spotify در سال 2019:

  • 30٪ به کاربران فعال ماهانه اضافه شد.
  • تعداد کاربران دسکتاپ ۴۵ درصد افزایش یافت.
  • 40% میانگین ساعات گوش دادن در ماه افزایش یافت.

2.Telegram

telegram یک نمونه از وب اپلیکیشن پیشرو
telegram یک نمونه از وب اپلیکیشن پیشرو

تلگرام یک پلتفرم پیام رسانی فوری است که در سال 2013 راه اندازی شد و طبق اطلاعات شرکت در حال حاضر 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در سال 2022، در بین 5 برنامه برتر دانلود شده در سراسر جهان قرار گرفت. به لطف نسخه PWA، این پلتفرم می‌تواند در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و کاربران می‌توانند به طور همزمان به حساب‌های خود در موبایل و دسکتاپ دسترسی داشته باشند.

پس از راه اندازی PWA:

  • نرخ نگهداری 50 درصد رشد کرد.
  • 40 درصد رشد سالیانه کاربر افزایش یافت.
  • افزایش 175 درصدی کاربران فعال ماهانه از سال 2018

3. AliExpress

AliExpress یک نمونه از PWA
AliExpress یک نمونه از PWA

AliExpress بزرگترین رقیب شرقی آمازون نتوانست به اندازه کافی دانلود اپلیکیشن های بومی را ایمن کند. وب اپلیکیشن پیشرو فروشگاه با ارائه تجربه‌ی بدون نصب در دسکتاپ و موبایل ، به سازگاری آن در بازار بیش از 230 کشور کمک کرد. پس از آن، تعداد خریداران فرامرزی AliExpress در مارس 2020 ، 132 درصد افزایش یافت.

پس از راه اندازی PWA:

  • ثبت نام 104 درصد رشد کرد.
  • زمان جلسه در تمام مرورگرها 74٪ افزایش یافته است.
  • کاربران در هر جلسه 2 برابر صفحات بیشتری را بازدید کردند.

4. The Washington Post

Washington Post نمونه موفق PWA
Washington Post نمونه موفق PWA

The Post به عنوان یکی از بزرگترین ناشران ایالات متحده، از آوریل 2022 برای ارائه اخبار فوری به پایگاهی با 61 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد رقابت می کند. 83.2٪ از خوانندگان آن ها در دستگاه های تلفن همراه هستند،از این رو از PWA برای حفظ آن ها استفاده می کنند. وب اپلیکیشن پیشرو این رسانه از فریم ورک AMP برای بارگذاری فوری صفحات استفاده می کند. هنگامی که کاربر مقاله ای را باز می کند، همه پیوندهای مرتبط نمایش داده شده در صفحه در پس زمینه بارگذاری می شوند تا به مطالعه بیشتر تشویق کنند.

پس از راه اندازی PWA در سال 2016:

  • محتوا در مقایسه با وب‌سایت واکنش‌گرا 88 درصد سریع‌تر در PWA بارگیری می‌شود.
  • 23 درصد از خوانندگان تلفن همراه در 7 روز  دوباره به آن بازگشتند.

5. Adidas

    اپلیکیشین وب پیشرو adidasاپلیکیشین وب پیشرو adidas

در تحقیقی که در سال 2018 در مورد 1000 وب سایت برتر در بریتانیا انجام شد، فروشگاه آدیداس با عملکرد ضعیف خط خورد. در همان سال، این برند یک وب اپلیکیشن پیشرو (PWA) را معرفی کرد تا به کاربران تلفن همراهی که اپلیکیشن را ندارند، دسترسی پیدا کند. استراتژی جدید آن‌ها بر ثبت سریع‌تر کاربر از طریق استفاده از پنجره‌های pup-up در مراحل اولیه فرآیند خرید تأکید داشت. سال راه اندازی یکی از موفق ترین سال های آدیداس در چند وقت اخیر بود.

پس از راه اندازی PWA:

  • در سال راه اندازی وب اپلیکیشن پیشرو 36 درصد درآمد جهانی در سال 2018 افزایش یافت.
  • زمان بارگذاری به تنها 2.1 ثانیه کاهش یافت.
  • درآمد خالص 223 درصد در سال 2021 رشد کرد.

6. Trivago

پلتفرم‌های رزرو با پرداخت اشتراک‌ مشکل دارند، زیرا مردم بیشتر علاقه‌مند به بررسی قیمت هتل‌ها در یک لحظه هستند. این ویژگی رشد موبایلی Trivago را متوقف کرد.

این برند تصمیم به توسعه یک وب اپلیکیشن پیشرو گرفت و معتقد بود که اگر پلتفرم با حداقل استفاده از داده کار کند، تعامل کاربر افزایش خواهد یافت. اما این استقرار گام به گام پیش رفت و ابتدا قابلیت آفلاین ارائه شد و سپس نوتیفیکیشن ها و عملکرد «افزودن به صفحه اصلی» ارائه شد. تنها زمانی تیم آنها نتایج امیدوارکننده ای را مشاهده کرد که Trivago یک PWA کامل را ارائه کرد.

پس از راه اندازی PWA:

  • 97 درصد افزایش کلیک از نتایج هتل به صفحات پیشنهادی
  • 150٪ تعامل بیشتر کاربر
  • 67٪ از کاربران قطع شده پس از وصل شدن اینترنت به کار خود ادامه می دهند.

7.Uber

اوبر از همان ابتدا در سال 2010، با وب اپلیکیشن پیشرو خود که در سال 2017 معرفی شد و سپس در سال 2019 به روز شد، در مورد ارائه یک تجربه کاربری برجسته جدی بوده است. در یک پست وبلاگی بر تعهد این شرکت به ساختن یک PWA قابل اعتماد تاکید شده است. مدهور چادا، مدیر ارشد محصول آن زمان، آن را اینگونه توضیح داد:

مشخص شده است که کاربران جدید به‌ویژه علاقه‌مند به استفاده از جریان وب برای اولین سفرهای خود از Uber استفاده می کنند.

پس از راه اندازی PWA:

  • محتوای اصلی تنها 2 ثانیه طول می کشد تا بارگیری شود.
  • 30 درصد از کاربران اتومبیل های اوبر را منحصراً با استفاده از یک برنامه وب سفارش می دهند.
  • اندازه بسته نرم افزاری فروشنده از 280 کیلوبایت به تنها 17 کیلوبایت رسید، بنابراین می توان از این برنامه حتی زمانی که کاربر بسته داده تلفن همراه کندی دارد، استفاده کرد.

8. Yummly

وب اپلیکیشن Yummly در سال 2018 با هدف ایجاد یک تجربه برای کاربرانی که به دنبال آموزش ها و دستور العمل های آشپزی بر اساس سلایق طعم، سطح مهارت و نیازهای تغذیه ای خود هستند، ایجاد شد. معرفی PWA به کاربران این امکان را می داد که چند دستور العمل مختلف را به طور همزمان مرور کنند و آنها را بر اساس مواد تشکیل دهنده، زمان آماده سازی، رژیم غذایی، شرایط آلرژی و قیمت فیلتر کنند.

پس از راه اندازی PWA:

  • پذیرش رویکرد اول تبلت، تجربه پخت و پز واقعی را برای کاربران بهبود می بخشد و استفاده از PWA را بسیار آسان می کند.
  • 83 درصد از کاربران به Yummly در دستگاه های تلفن همراه دسترسی دارند.

9. Flipboard

Flipboard، برنامه‌ای که داستان‌های جهان را برای کاربران ارائه می دهد و کاربران را درگیر آن هستند. Flipboard که محبوب‌ترین مجله اجتماعی جهان است، به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا از همه موضوعات، اخبار و رویدادهایی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد در یک مکان واحد مطلع شوند.

پس از راه اندازی PWA:

  • برای کاربران دسکتاپ قابل دسترسی است.
  • PWA مصرف داده را به حداقل می رساند.
  • تجربه مرور سریع را ارائه دهید.
  • افزایش 68 درصدی در ایجاد سرگرمی.

10.Twitter Lite

توییتر با بیش از 320 میلیون کاربر ماهانه در سراسر جهان، یک پلتفرم اصلی است که به کاربران کمک می کند تا از آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد، مطلع شوند. Twitter Lite PWA بهترین ویژگی های وب مدرن و بومی را برای کاربران خود ترکیب می کند.

بعد از PWA:

  • بارگذاری فوری، سرگرمی کاربر و مصرف کمتر داده
  • سریع تر، کم هزینه تر، و قابل اطمینان تر
  • افزایش ۷۵ درصدی توییت های ارسالی
  • سایت در عرض 3 ثانیه برای بازدیدهای مکرر حتی در شبکه های کند بارگیری می شود.

11.lancome

لوازم آرایشی Lancome یک نام تجاری شناخته شده است که وب اپلیکیشن پیشرو را با موفقیت ساخته است.

اگرچه کاربران تلفن همراه آنها در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما متوجه شدند که تبدیل های تلفن همراه آنها در مقایسه با تبدیل های دسکتاپ پایین است.

برای بهبود آن، تصمیم گرفتند یک اپلیکیشن تلفن همراه توسعه دهند، اما این کار فقط کاربران فعلی خود را که نیازهای خرید منظم دارند راضی کرد. بنابراین، آنها به ساخت یک وب اپلیکیشن پیشرو برای ایجاد تجربه سریعتر و پیشرفته تر برای کاربر روی آوردند.

پس از راه اندازی PWA:

  • کاهش نرخ پرش 15٪
  • افزایش نرخ تبدیل 17٪
  • بهبود 51 درصدی جلسات تلفن همراه

12. Jumia Travel

این یکی از نمونه های برجسته وب اپلیکیشن پیشرو است. مشتریان هدف آنها گردشگران یا مسافران تجاری در آفریقا هستند.

قبلا Jumia اپلیکیشن‌های بومی را برای دستگاه‌های iOS و اندروید معرفی کرد، اما تنها پس از سرمایه‌گذاری در وب اپلیکیشن های پیشرو، شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک خود بودند. برنامه آنها بر روی قابلیت استفاده، صرفه جویی در داده و عملکرد تلفن همراه متمرکز است.

پس از راه اندازی PWA:

  • نرخ تبدیل آنها در هتل ها و پروازها بیش از 30 درصد رشد کرد.
  • نرخ پرش نزدیک به نصف کاهش یافت.

نتیجه گیری

همانطور که تکنولوژی در حال تکامل است، کاربران شروع به بیان خواسته های خود با وضوح بیشتری می کنند و این به کسب و کارها بستگی دارد که اطمینان حاصل کنند که این روندها را دنبال می کنند و خود را برای مرتبط ماندن با مخاطبان هدف خود وفق دهند. PWA مطمئناً یک سرمایه گذاری بلندمدت است و به برنامه های تلفن همراه کمک می کند تا کاربران بیشتری را جذب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟