طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست

    لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟10 نکته برای طراحی لندینگ پیج

    در بازاریابی دیجیتال، لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در یک ایمیل، یا تبلیغات گوگل، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در وب « فرود می‌آید».

    برخلاف صفحات وب که معمولاً اهداف زیادی دارند و تشویق به کاوش می کنند، لندینگ پیج ها با یک هدف واحد طراحی می شوند که به عنوان فراخوان برای اقدام call to action (یا به اختصار CTA) شناخته می شود.

    هدایت بازدیدکنندگان به صفحه اصلی سایت یا صفحه «تماس با ما»، آن صفحات را به لندینگ پیج پس از کلیک تبدیل نمی کند. صفحه فرود پس از کلیک یک صفحه وب مستقل است که از مسیریابی یک وب سایت جدا شده است و تنها با هدف متقاعد کردن بازدیدکننده برای اقدام (ثبت نام، خرید، دانلود و غیره) ایجاد شده است.

    ویژگی های اصلی لندیگ پیج

    لندینگ پیج با سایر صفحات وب سایت شما متفاوت است زیرا از هر دو معیار زیر پیروی می کند:

    1- دارای فرمی است که به شما امکان می دهد در ازای پیشنهاد مورد نظر، اطلاعات بازدیدکنندگان را دریافت کنید.

    2- تنها هدف صفحه فرود تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است (صفحه اصلی با فرم روی آن به عنوان صفحه فرود محسوب نمی شود زیرا اهداف دیگری را نیز انجام می دهد).

    به عبارت ساده، صفحه فرود به هر صفحه ای گفته می شود که فرمی در آن وجود داشته باشد و سایر موارد حواس پرتی را در بر نداشته باشد و می‌توانید بازدیدکننده‌تان را به جایی که می‌خواهید بروند راهنمایی کنید.

    فراخوان برای اقدام (CTA)

    وقتی نوبت به طراحی CTA شما می‌رسد، چند ترفند وجود دارد که آن را چنان جذاب می‌کند که بازدیدکنندگان مجبور به کلیک کردن می‌شوند.

    • به CTA خود رنگی زنده و متضاد بدهید
    • CTA خود را روی منافع بازدیدکننده خود متمرکز کنید
    • به اصل مطلب برسید – سعی کنید از پنج کلمه بیشتر استفاده نکنید
    • به بازدیدکننده خود بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهند، به عنوان مثال. دریافت، دانلود، کلیک کنید
    • دکمه خود را به اندازه ای بزرگ کنید که در صفحه برجسته شود
    • کمی فضای منفی به آن بدهید – اطراف CTA خود را شلوغ نکنید
    • CTA خود را در جایی قرار دهید که چشم خوانندگان شما می رود، مانند سمت راست یا پایین نسخه
    • شکل دکمه خود را آزمایش کنید، کلمات خود را آزمایش کنید تا بتوانید بهترین حالت را تشخیص دهید.
    فراخوان برای اقدام یا CTA برای لندینگ پیج
    فراخوان برای اقدام یا CTA برای لندینگ پیج

    فرم های مختلف CTA :

    • یک فرم را پر کنید
    • نظرسنجی را پر کنید
    • آدرس ایمیل خود را وارد کنید
    • یک کوپن دانلود کنید
    • دسترسی به نسخه آزمایشی رایگان
    • دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان
    • برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید
    • محصول جدید خود را سفارش دهید
    • برای یک وبینار ثبت نام کنید

    برای ساخت لندینگ پیج موارد زیر را رعایت کنید

    1-یک عنوان با تمرکز بر سود بسازید

    به ازای هر 10 نفری که از لندینگ پیج شما بازدید می کنند، حداقل هفت نفر از آنها از صفحه خارج می شوند. برای پایین نگه داشتن این تعداد، بازدیدکنندگان شما باید بدانند که چه چیزی برای آنها وجود دارد. عنوان شما اولین چیزی است که آنها می خوانند، بنابراین عنوان باید به طور واضح و مختصر ارزش لندینگ پیج و پیشنهاد شما را بیان کند.

    2-تصویری را انتخاب کنید که پیشنهاد را نشان دهد.

    بله، یک تصویر اجباری است و باید نشان دهنده هدف شما باشد.اگر هدف از تصویر شما انتقال یک احساس است ، باید نشان دهد که بازدیدکننده شما پس از دریافت پیشنهاد شما چه احساسی خواهد داشت.

    3-یک نسخه قانع کننده بنویسید

    بهتر است زمان زیادی را صرف ساختن تیتر عالی و پیدا کردن تصویر ایده آل خود نکنید و به فکر عبارات مناسب برای فواخوانی یا call to action باشید. عبارت شما باید واضح و مختصر باشد و بازدیدکننده شما را به کاری که می‌خواهید انجام دهد راهنمایی کند. عبارت جذاب با استفاده از کلماتی مثل “شما” و “برای شما” مستقیماً با بازدیدکننده صحبت می کند تا آنها را درگیر احساس کند.

    4-فرم هدف را در دسترس قرار دهید

    فرم باید برای مشتری همواره در دسترس باشد و مشتری نیازی به جستجو در لندینگ پیج نداشته باشد.می توانید فرم خود را طوری طراحی کنید که با کاربر هنگام حرکت به سمت پایین صفحه حرکت کند.

    5-فراخوان یا CTA واضح و برجسته داشته باشد

    دکمه CTA باید برجسته باشد، به این معنی که باید از رنگی استفاده کنید که با عناصر دیگر در صفحه تضاد داشته باشد. در مورد کاری که می‌خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند، واضح باشید، یعنی از یک فعل عملی استفاده کنید که آن را برای آنها بیان می‌کند، مانند «ارسال»، «دانلود» یا «اکنون دریافت کنید».

    6-پیشنهاد مرتبط بدهید

    لندینگ پیج خود را به عنوان بخشی از سرنخ خود به سمت پیشنهاد نهایی خود در نظر بگیرید . یعنی محصول یا خدمات شما. پیشنهاد شما نه تنها باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که بازدیدکننده شما اطلاعات تماس خود را ارائه دهد، بلکه باید به کسب و کار شما نیز مرتبط باشد.

    7-فقط چیزی را که نیاز دارید بخواهید

    باید تا جایی که ممکن است اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید، اما میزان درخواست شما به عوامل مختلفی بستگی دارد: اینکه مشتری ها چقدر با شما آشنا هستند و چقدر به شما اعتماد دارند. برای افزایش ورود، در فرم خود، اطلاعات کمی را که نیاز دارید بخواهید.برای مثال یک نام و یک ایمیل.

    لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست
    لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست

    8-تمام ناوبری ها را حذف کنید

    لندینگ پیج یک هدف دارد :تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ. هر پیوند رقیب ، از جمله پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در وب سایت شما ، از آن هدف منحرف می شود. هر پیوند دیگری را در صفحه خود حذف کنید تا توجه همه بازدیدکنندگان به دعوت به اقدام شما جلب شود.

    9-لندینگ پیج را ریسپانسیو کنید

    درست مانند هر صفحه دیگری در وب سایت شما، صفحات فرود شما باید ریسپانسیو باشند .آخرین چیزی که نیاز دارید این است که فرم شما در دستگاه های تلفن همراه از دید خارج شود.بنابراین به بازدیدکنندگان خود امکان مشاهده فرم را بدهید بدون توجه به اینکه چگونه صفحه شما را مشاهده می کنند.

    10-لندینگ پیج خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

    ممکن است برخی از بازدیدکنندگان شما از طریق ایمیل‌ها، پست‌های اجتماعی و سایر روش‌های بازاریابی به صفحه فرود هدایت شوند. اما وقتی کسی عبارت کلیدی شما را جستجو می کند، باید صفحه فرود شما را پیدا کند. تا جای ممکن از کلمات کلیدی مرتبط در بهینه سازی صفحه فرود خود استفاده کنید تا موقع جستجو، سایت شما هم در نتایج، به کاربران نمایش داده شود.

    ساختار لندینگ پیج

    خبر خوب این است که برای ساخت لندینگ پیج نیازی به خلاقیت ندارید. اکثر صفحات فرود از ساختار بسیار مشابهی پیروی می کنند زیرا کارایی آن ثابت شده است. می توانید خلاقیت خود را از طریق عناصر و تصاویر القا کنید، اما به قالب صفحه فرود که مردم به دیدن آن عادت دارند، پایبند باشید.

    یک لندینگ پیج خوب دارای پنج عنصر است:

    • عنوانی که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
    • تصویر مربوطه که به مخاطبان شما مرتبط است.
    • فرم سرنخ که در بالای صفحه قرار می گیرد تا اطلاعات بازدیدکنندگان را بگیرد.
    • CTA که عمل گرا و قانع کننده است.
    •  کپی و توضیحاتی که بازدید کننده شما را برای تکمیل فرم شما آگاه می کند و ترغیب می کند.

    طرح بندی صفحه فرود

    ممکن است تعجب آور باشد، اما اکثر مردم همه کلمات شما را نمی خوانند. درعوض، آن‌ها مهم‌ترین نکات را بیرون می‌آورند. وظیفه شما این است که این نکات را برجسته کنید تا بازدیدکننده شما چیز مهمی را از دست ندهد.رعایت نکات زیر می تواند کمک کننده باشد:

    -مهمترین اطلاعات را در بالای صفحه نگه دارید تا بازدیدکننده شما برای رسیدن به آن نیازی به پیمایش نداشته باشد.

    -تست چشمک زدن را در صفحه خود انجام دهید، به این معنی که بازدیدکننده باید بتواند پیام اصلی را در زمان کمتری که برای چشمک زدن نیاز دارد، یعنی کمتر از پنج ثانیه جمع آوری کند.

    -از فضای سفید استفاده کنید تا بازدیدکننده خود را متمرکز نگه دارید و به آنها در درک پیام شما کمک شود.

    -با پاراگراف های کوتاه بنویسید تا فهم آن آسان تر باشد.

    رنگ های لندینگ پیج

    طراحی صفحه فرود شما – از جمله رنگ هایی که استفاده می کنید – باید منعکس کننده طراحی وب سایت شما باشد. هدف شما ایجاد یک رابطه طولانی مدت با افرادی است که از صفحه فرود شما بازدید می کنند، و این بدان معناست که آنها باید با رنگ های برند و سبک منحصر به فرد شما آشنا شوند. هرچه بیشتر برند شما را بشناسند، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد (و هر چه بیشتر به شما اعتماد کنند، راحت‌تر می‌توانید کاری را که می‌خواهید انجام دهند).

    تست A/B صفحه فرود

    همه چیزهایی که ما تا این مرحله در مورد آن بحث کرده‌ایم، از نظر تئوری عالی است. اما کسب و کار شما با دیگران متفاوت است و مخاطبان هدف شما منحصر به فرد هستند. چگونه متوجه می شوید که نسخه ای که انتخاب کرده اید کار می کند؟ یا قرار دادن CTA شما درست است؟ یا چه رنگ هایی بهترین عملکرد را دارند؟ یا کدام تصویر را باید انتخاب کنید؟

    تست A/B چیست؟

    تست A/B به سادگی عناصر شما را به دو (یا بیشتر) گونه‌ تقسیم می‌کند تا ببینید کدامیک بهتر عمل می‌کند. در حالی که می‌توانید این کار را به صورت دستی با راه‌اندازی یک نسخه برای مدت زمان مشخص و سپس دیگری برای مدت زمان مشابه انجام دهید، استفاده از نرم‌افزاری که به شما امکان می‌دهد نتایج را ردیابی کنید، بسیار کارآمدتر است.

    نحوه تست A/B

    مهم ترین ترفند برای تست تقسیم، ایجاد تغییرات بسیار کوچک در هر آزمایش است. به عنوان مثال، نمی‌ توانید عنوان و تصویر خود را همزمان آزمایش کنید زیرا نمی‌دانید کدام عنصر نتایج را به دست آورده است. به همین دلیل، هر بار یک عنصر را آزمایش کنید. عنصر بهتر یا به عبارتی برنده را انتخاب می کنید، سپس می توانید یک رقیب جدید برای آزمایش عنصر بعدی ایجاد کنید. این چرخه را تکرار می کنید تا زمانی که به نرخ تبدیلی که از آن راضی هستید برسید.

    چه چیزی را باید تست کنید؟

    شما می توانید تقریباً هر چیزی را در لندینگ پیج خود آزمایش کنید. اما بهتر است آزمایش خود را به چند مورد از تأثیرگذارترین عناصر صفحه خود محدود کنید، مانند:

    • عنوان
    • تصویر
    • رنگ CTA
    • طول فرم
    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟