طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    مقایسه کاتلین و جاوا

    مقایسه کاتلین و جاوا در2022– کدام یک برای پروژه اندروید بهتر است؟

    آیا شما یک توسعه‌دهنده مبتدی اندروید هستید و بین انتخاب زبان‌های برنامه‌نویسی کاتلین و جاوا برای توسعه برنامه اندروید سردرگم هستید؟
    آیا تفاوت ها و ویژگی های اصلی کاتلین و جاوا را می دانید؟

    برای مقایسه کاتلین و جاوا باید گفت که هر دو زبان از نوع برنامه نویسی شی گرا هستند.هر دو پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی در میان توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان هستند.طبق نظرسنجی آنلاین Statista، 36٪ از توسعه دهندگان از جاوا و 8.32٪ از جامعه از Kotlin استفاده می کنند.

    برنامه نویسان بیشتری هنوز به استفاده از جاوا تمایل دارند.هرچند باید بدانید که کاتلین نیز یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است و با زبان برنامه نویسی جاوا کاملا سازگار است.شرکت توسعه دهندگان شهر به عنوان یک شرکت پیشرو در توسعه برنامه اندروید و طراحی وبسایت های پیشرفته، تیمی از توسعه دهندگان اندرویید و کاتلین داریم پس بیایید تا تفاوت واقعی جاوا و کاتلین را خدمتتان عرض کنیم.

    در این مقاله به مقایسه کاتلین و جاوا و تجزیه و تحلیل عمیقی از هر دو زبان برنامه نویسی خواهیم پرداخت. همچنین در انتهای مقاله به شما خواهیم گفت  که بهتر است  از کدام زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

    مقدمه

    جاوا در 23 سال گذشته در بازار وجود داشته و دارد و بیشتر برنامه های اندروید با استفاده از جاوا توسعه داده می شوند. بنابراین شما احتمالا باید از جاوا، اندروید استودیو و Android API را شناخته باشد.
    اما آیا در مورد Kotlin، زبان برنامه نویسی جدید اندروید شنیده اید؟ جایگزینی برای جاوا؟ بله، کاتلین زبان برنامه نویسی رسمی جدید گوگل برای نوشتن برنامه های اندروید است.

    تفاوت بین کاتلین و جاوا چیست؟

     

    تفاوت اصلی بین Kotlin و Java در این است که Kotlin برنامه نویسی شی گرا و تابعی را در خود جای داده است در حالی که جاوا فقط به محدود به برنامه نویسی شی گرا می شود. همچنین، کاتلین به کاربران اجازه می دهد تا توابع افزونه بسازند، در حالی که جاوا به هیچ وجه توابع افزونه را ارائه نمی دهد. علاوه بر این، کاتلین بدون توجه به تمام تفاوت‌های جاوا و کاتلین به راحتی با جاوا قابل تعویض است.
    در اینجا جدول مقایسه کاتلین و جاوا در عملکرد آن ها و ویژگی های آن ها آورده شده که می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هر دو زبان بررسی کنید.

    مقایسه کاتلین و جاوا

     

    شماره

    ویژگی

    کاتلین

    جاوا

    1

    توابع افزونه ای

    توابع پسوند Kotlin به برنامه نویسان اجازه می دهد تا قابلیت های جدیدی را به کلاس موجود اضافه کنند. با پیشوند نام یک کلاس و همچنین نام تابع، امکان توسعه توابع توسعه یافته وجود دارد.اگر بخواهیم عملکرد کلاس باقیمانده را گسترش دهیم، باید یک کلاس و کلاس والد جدید توسعه دهیم. متأسفانه، توابع افزونه در جاوا در دسترس نیستند.
    2

    امنیت تهی بودن

    ( Null)

    متغیرهای Kotlin غیر قابل تهی هستند، به این معنی که نمی توان آنها را به مقادیر تهی نسبت داد. در صورتی که بخواهیم مقادیر تهی را توسعه دهیم، اختصاص دهیم یا برگردانیم، کد کاتلین با شکست مواجه می شود. اگر می خواهید مقدار تهی یک متغیر را چاپ کنید، اعلان به صورت زیر خواهد بود: مقدار num: Int?=nullNullPointerExceptions یک دلیل رایجی برای ناامیدی برنامه نویسان جاوا است. این به کاربران اجازه می دهد تا null را به هر متغیری اختصاص دهند، اما هنگام دسترسی به یک شی مرجع با مقدار null، یک استثنای اشاره گر تهی ایجاد می کند که کاربر باید آن را مدیریت کند.
    3اعضای ثابت و استاتیک

    در کاتلین، می‌توانیم از شی همراه (companion object) برای ایجاد اعضای استاتیک کلاس استفاده کنیم.

    یک اعلان شی در داخل یک کلاس را می توان با کلمه کلیدی همراه علامت گذاری کرد.

    در جاوا هم موجود است. عمدتاً برای مدیریت حافظه استفاده می شود. می توان کلمات کلیدی استاتیک جاوا را با متغیرها، متدها، بلوک ها و کلاس های تودرتو اعمال کرد.
    4پشتیبانی از کوروتین هاCoroutine ها به عنوان برنامه نویسی غیر مسدود کننده یا ناهمگام( Asynchronous )شناخته می شوند که بخشی ضروری از توسعه برنامه است. ارائه راه حل های مقیاس پذیر به کاربر ضروری است.در مقابل ، برای اجرای یک درخواست I/O شبکه به صورت طولانی‌مدت برای کارهای فشرده CPU، ترد (thread) جاوای مربوطه مسدود می‌شود. هرچند جاوا اجازه ایجاد ترد ها را می دهد و ترد های متعددی را در پس زمینه اجرا می کند اما، مدیریت کل عملیات دشوار می شود.
    5انواع وایلدکارد * (توضیح در پایین جدول)نه، کاتلین هیچ نوع عامی ندارد. اما دو چیز دیگر دارد، از جمله declaration-site variance و type projections .

    در جاوا موجود است. وایلدکارد، به طور کلی، کد به معنای (؟) است که یک نوع ناشناخته را نشان می دهد.

    می توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد.

    6تبدیل هوشمندبله، این ویژگی در Kotlin موجود است. این به کامپایلر Kotlin کمک می کند تا شرایط داخل یک عبارت را بررسی کند. اگر کامپایلر متغیری را پیدا کند که از نوع تهی نباشد، کامپایلر اجازه دسترسی به متغیر را می دهد.خیر، در جاوا موجود نیست. با این حال، برای دانستن انواع در جاوا، می‌توانیم از چیزی مانند یک نمونه برای بررسی نوع آن استفاده کنیم و سپس آن را به نوع مناسب تبدیل کنیم.
    7کلمه کلیدی تنبلبله، در Kotlin موجود است. این عمدتا زمان راه اندازی را کاهش می دهد که هنگام استفاده از Kotlin برای توسعه برنامه مفید است.این ویژگی در جاوا وجود ندارد
    8

    سربارگذاری عملگر ها

    (Operator Overloading)

    بله، Kotlin به کاربران اجازه می دهد راهی برای فراخوانی توابع ارائه دهند.

    این به ما اجازه می دهد تا یک عملیات حسابی، بررسی برابری، یا مقایسه هر چیزی که می خواهیم از طریق نمادهایی مانند +، -، /، *، ٪، <، > انجام دهیم.

    در جاوا، اپراتورها به انواع خاصی از جاوا گره خورده اند. به عنوان مثال، رشته ها و انواع عددی در جاوا می توانند از عملگر + برای الحاق و جمع استفاده کنند. نوع دیگری از جاوا نمی تواند از این عملگر استفاده مجدد شود .
    9ترکیب فانکشنال(تابعی بودن) و شی گراییکاتلین ترکیبی از برنامه نویسی تابعی و شی گرا است.جاوا فقط بر اساس OOP (برنامه نویسی شی گرا) است.
    10عبارات لاندا(لامبدا)عبارات Lambda در کاتلین پشتیبانی می شود.عبارت Lambda در جاوا پشتیبانی نمی شود.
    11کلاس های دادهدر مورد نیاز به کلاس های نگهداری داده در کاتلین، یک کلاس باید با کلمه کلیدی مناسب “data” تعریف شود. علاوه بر این، کامپایلر مراقب ایجاد ساختار ها constructors) (است و فیلد های مختلف getter و setter را مدیریت می کند.تعریف ساختارها، hashcode()، toString()،quals()، و متغیرها برای ذخیره داده ها مهم است.
    12نوع Inference یا استنتاجیبرنامه نویسان زبان کاتلین مجبور نیستند که تایپ هر متغیر را به صورت مستقیم و بر اساس وظایفشان تعیین کنند. البته امکان تعیین تایپ به صورت مستقیم نیز در اختیار برنامه نویسان قرار دارد.در زبان جاوا، تایپ هر متغیر را باید به صورت مستقیم (Explicit) تعیین کنید.

    * در جاوا، Wildcard با علامت “سوال (?)” نشان داده میشه و وقتی از اون استفاده می کنیم که بخوایم به یک Type ناشناخته که نوع اون رو نمیدونیم اشاره کنیم. استفاده بجا از Wildcard بسیار مفیده مخصوصاً زمانی که با Generics در جاوا سر و کار داریم. از wildcard ها در جاوا به عنوان parameter type در generics استفاده می کنیم.

     

    مزایای کاتلین

     

    Bytecode : بایت کد، فرمت کامپایل شده ای است که برای برنامه های Kotlin استفاده می شود. این بدان معناست که وقتی توسعه‌دهنده کد را برنامه‌ریزی و اسمبل می‌کند، از طریق یک ماشین مجازی اجرا می‌شود ، نه از طریق پردازنده کامپیوتر.

    بهترین مزیت استفاده از زبان Kotlin این است که شما هنوز هم می توانید از تمام کتابخانه ها و چارچوب های جاوا موجود استفاده کنید. علاوه بر این، فریمورک های پیشرفته‌ای که متکی بر پردازش حاشیه‌نویسی هستند. نکته مثبت Kotlin این است که یک توسعه دهنده می تواند به راحتی Kotlin را با Maven، Gradle و سایر سیستم های ساخت ادغام کند.

    با کمک یک ویژگی جدید که توسط JetBrains در IntelliJ ادغام شده است، یک توسعه دهنده می تواند به راحتی جاوا را به Kotlin تبدیل کرده و در زمان صرفه جویی کند. همچنین، مجبور نیستید کدهای معمولی را برای Kotlin دوباره تایپ کنید.

    با Kotlin، لازم نیست نگران NullPointerExceptions باشید. سیستم Kotlin به ما کمک می کند تا از استثناهای اشاره گر تهی اجتناب کنیم. اگر جاوا را با کاتلین مقایسه کنیم، سیستم کاتلین به راحتی از کامپایل کدهایی که تهی یا تهی را برمی گرداند خودداری می کند.

    مزایای کاتلین

     

    محدودیت های کاتلین

    کاتلین عملکرد کامپایل کندتری دارد. این محدودیت اصلی کاتلین است. در برخی شرایط، Kotlin از نظر سرعت کامپایل بهتر از جاوا است، اما اغلب به طور قابل توجهی پایین تر است.

    برنامه نویسانی که به زبان جاوا مسلط هستند نیز تغییر به Kotlin را دشوار می دانند. بنابراین، ممکن است نیاز به هزینه اضافی برای یک شرکت برای ترتیب دادن آموزش کاتلین داشته باشد.

    در حین اجرای ساخت‌های افزایشی، کاتلین سریع است. با این حال، برای توسعه یک ساخت تمیز برای برنامه های اندروید، جاوا برنده است.

    کاتلین در 6 سال گذشته وجود داشته است. بیش از 8 درصد از توسعه دهندگان از Kotlin استفاده می کنند. به دلیل منابع و حمایت محدود جامعه ، توسعه دهندگان برای حل چالش های موجود در فرآیند توسعه مشکل پیدا می کنند.

    مزایای جاوا

    • جاوا شی گرا است و ساخت برنامه ها و کدهای ماژولار را آسان تر است.
    • جاوا به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا از یک سیستم کامپیوتری به سیستم دیگر منتقل شود. این یک زبان مستقل از پلتفرم است.
    • جاوا یک زبان مستقل از پلتفرم است. این شامل ویژگی “یک بار بنویس وهمه جا اجرا کن” یاWORA (Write Once Run Anywhere) است.
    • جاوا یک زبان چند نخی (multi-threading) است. این بدان معناست که برنامه اجازه اجرای همزمان چندین بخش از برنامه را می دهد و بیشترین استفاده را از CPU می کند.

    محدودیت های جاوا

    جاوا ممکن است حافظه را بیشتر مصرف کند و حتی در مقایسه با C++ یا C منجر به عملکرد ضعیف باشد. دلیل آن این است که جاوا باید به کد سطح ماشین تبدیل شود.

    جاوا به جای پشتیبان گیری از داده ها، فقط بر روی ذخیره سازی تمرکز می کند.

    سازندگان رابط کاربری گرافیکی در جاوا هنوز عالی نیستند. فریمورک های معروفی مانند SWT، JavaFX، JSF برای توسعه UI استفاده می شوند. ممکن است لازم باشد قبل از انتخاب سازنده رابط کاربری گرافیکی مناسب، زمان بیشتری را برای تحقیق صرف کنید.

    int بدون علامت، char بدون علامت در جاوا پشتیبانی نمی شود. با این حال، APIهای int بدون علامت و طولانی بدون علامت در جاوا 8 یافت می شوند.

    کاتلین یا جاوا: کدام بهتر است؟

    کاتلین یک زبان برنامه نویسی جدید است که توسط JetBrains توسعه یافته است. برای توسعه برنامه‌های سمت سرور مناسب است، به کاربران امکان می‌دهد کدهای مختصری را نسبت به جاوا بنویسند، و به توسعه‌دهندگان برنامه اجازه می‌دهد مشکلات مشابه را با خطوط کد کمتری حل کنند.

    Kotlin قابلیت نگهداری و خوانایی کد را افزایش می‌دهد، به این معنی که مهندسان می‌توانند کد را با کارایی بیشتری بنویسند، بخوانند و تغییر دهند.

    با نگاهی به مزایای جاوا و کاتلین، توسعه دهندگان می توانند به راحتی از Kotlin برای هر چیزی که امروزه از جاوا استفاده می شود، از جمله سرور، مشتری، برنامه های وب و همچنین برای توسعه برنامه های اندروید استفاده کنند. با نگاهی به مزایای Kotlin، دلایل دیگری برای تغییر به Kotlin از جاوا وجود دارد:

    • کامپایلر هوشمندتر و ایمن تر
    • کد کمتر
    • نگهداری آسان تر
    • افزایش بهره وری
    • کد امن تر
    • حذف ارجاعات Null
    • کلاس های داده
    • استنتاج نوع

    سوالات متداول در مورد مقایسه کاتلین و جاوا

    1-آیا کاتلین بهتر از جاوا است؟

    وقتی صحبت از مقایسه جاوا و کاتلین و انتخاب بهتر است، به دلیل داکیومنتیشن و اسناد کاتلین به سراغ آن بروید. کد کاتلین به شکل بسیار ساده‌تری پیاده‌سازی می‌شود. در واقع می توان گفت که کاتلین از نظر امنیت، سازگاری، استنتاج نوع، نحو، کلاس های داده و برنامه نویسی کاربردی بسیار بهتر از کد جاوا است.

    2-آیا کاتلین همان جاوا است؟

    خیر، کاتلین در موارد مختلف مانند سرعت و کارایی با جاوا یکی نیست. جاوا یک زبان برنامه نویسی سریعتر از Kotlin است. همانطور که یک آزمایش نشان داد که جاوا به طور متوسط 13٪ سرعت کامپایل سریعتری) با Gradle) از کاتلین دارد. با این حال، تفاوت در سرعت فقط برای ساخت کامل است.

    3-آیا باید جاوا را قبل از کاتلین یاد بگیرم؟

    اگر در جامعه توسعه دهندگان و زبان های برنامه نویسی کاملاً تازه کار هستید، بله، ابتدا باید کد جاوا را یاد بگیرید زیرا کدهای اندروید هنوز به زبان جاوا نوشته می شود. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. پس از درک اصول اولیه جاوا، می توانید سراغ کدنویسی با کاتلین بروید. اگر یک توسعه‌دهنده با تجربه هستید، می‌توانید از ابتدا با دوره های کاتلین شروع کنید که همه چیزهایی را که باید در مورد آن بدانید را یاد بگیرید.

    4-آیا کاتلین برای توسعه وب هم خوب است؟

    بله حتما. Kotlin را می توان به راحتی برای مواردی فراتر از اندروید استفاده کرد. شما می توانید به جای جاوا از زبان Kotlin برای سیستم های back-end استفاده کنید. در واقع، شما می توانید از Kotlin برای توسعه front-end به جای جاوا اسکریپت استفاده کنید. به طور خلاصه، Kotlin یک راه حل کامل است که می تواند در سرور، مرورگر وب و در تلفن همراه استفاده شود.

    اگر می خواهید  اپلیکیشنی با بروزترین تکنولوژیهای توسعه و برنامه نویسی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، با تیم مشاور توسعه دهندگان شهر  از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

    منابع

    spaceotechnologies

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟