طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    مفهوم MVPچیست

    مفهوم MVP چیست؟4 گام اصلی در توسعه MVP

     مفهوم MVP چیست؟

    minimum viable product یا MVP، محصولی با ویژگی‌های کافی برای جذب مشتریان اولیه و تأیید یک ایده محصول در اوایل چرخه توسعه محصول است. در صنایعی مانند نرم افزار، MVP یا حداقل محصول قابل ارائه می تواند به تیم تولید محصول کمک کند تا بازخورد کاربران را در سریع ترین زمان ممکن برای تکرار و بهبود محصول دریافت کنند.

    فرضیه ایده MVP این است که شما یک محصول واقعی (که ممکن است چیزی بیش از یک صفحه فرود یا یک سرویس با ظاهر اتوماتیک نباشد، اما در پشت صحنه کاملاً دستی باشد) تولید می کنید که می توانید آن را به مشتریان ارائه دهید. و رفتار واقعی آنها را با محصول یا خدمات مشاهده کنید. دیدن اینکه مردم واقعاً در رابطه با یک محصول چه کاری انجام می دهند بسیار قابل اعتمادتر از این است که از مردم بپرسید که چه کاری انجام می دهند.

    یکی از نمونه های استفاده از MVP غول مهمان نوازی Airbnb است که در سال 2008 شروع به کار کرد و در ابتدا یک سایت مینیمال بود که به تدریج گسترش یافت و میلیون ها نفر از آن برای اجاره محل اقامت استفاده می کنند.

    مفهوم MVP
    مفهوم MVP

    مزایای کلیدی MVP در توسعه نرم افزار چیست؟

    اجرای MVP مزایای ملموسی را در تمام مراحل فرآیند توسعه ارائه می دهد:

    1. سرعت در عرضه

    آماده سازی یک محصول برای عرضه در بازار می تواند زمان زیادی را ببرد. در همین حال، توسعه نرم افزار MVP آنقدر طول نمی کشد زیرا کد و طراحی زیادی وجود ندارد. یک MVP می تواند در 8 هفته منتشر شود، در حالی که توسعه یک پروژه کاملاً تحقق یافته می تواند سال ها طول بکشد.

    2. اعتبار سنجی بازار

    MVP بعد از عرضه به بازار می تواند نشان دهد که آیا تقاضا برای محصول شما وجود دارد یا بازار اشباع شده است و مفهوم اولیه نیاز به بازنگری دارد. بر اساس نتایج آن، می‌توانید راه‌حل خود را بر اساس نیازهای کاربر افزایش دهید تا آن را جذاب‌تر و مطلوب‌تر کنید.

    3. بودجه پسند

    MVP فرصتی را برای بررسی پایداری و ارتباط نرم افزار بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد فراهم می کند. چیزی که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود این است که الزامات MVP برای طراحی و عملکرد کمتر از محصول نهایی است.

    4. فرصت های جذب سرمایه

    ارائه یک MVP به سرمایه گذاران، شانس حمایت مالی آتی را افزایش می دهد زیرا آنها می توانند عملکرد محصول را تجزیه و تحلیل و آزمایش کنند. علاوه بر این، بازخورد اولیه کاربر نشان می دهد که آیا پروژه دارای پتانسیل تجاری است یا خیر، به این معنی که سرمایه گذاران می توانند شانس سودآوری آینده آن را بهتر تخمین بزنند.

    5. آزمایش اولیه

    هنگامی که محصول نیمه پخته عرضه می شود، در همان سطح اول تحت آزمایش قرار می گیرد.این کار باعث می شود تشخیص اشکالات و رفع آنها بلافاصله قبل از اینکه این اشکالات بر فرآیندهای توسعه آینده تأثیر بگذارند انجام شود.

    6. ایجاد باشگاه مشتری

    MVP شرایط مناسبی را برای جذب مشتریان وفادار فراهم می کند. حین تکامل پروژه ، با پاسخ به رضایت و پیشنهادات کاربران، روابط دو طرفه سودمند و قابل اعتماد را تقویت می کند.

    سه ویژگی کلیدی یک محصول MVP

    • آنقدر ارزش دارد که مردم مایل به استفاده از آن یا خرید اولیه آن باشند.
    • مزایای کافی برای حفظ کاربران اولیه را داشته باشد.
    • یک حلقه بازخورد برای توسعه آینده فراهم کند.

    تیم توسعه دهنده یک MVP هیچ وقتی را برای چیزی فراتر از حداقل ها تلف نمی کند، و هر ویژگی دیگری را در طول زمان ایجاد می کند، زیرا خواسته ها و ترجیحات مشتریان را هنگام شروع استفاده از محصول ارزیابی می کند.

    دام های MVP

    در هنگام طراحی باید در مورد کارهایی که برای عرضه یک محصول باید انجام شود، بسیار دقیق باشید. تعدادی از اشتباهات وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید.در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم:

    1.سختی بیش از حد

    M در MVP مخفف چیست؟ درسته، “حداقل” فراموش نکنید که هدف از ساخت نرم افزار MVP ارائه پروژه در ابتدایی ترین پیکربندی است که قادر به انجام عملیات ساده اما مفید و بدون کارکرد اضافی باشد. وقتی تصمیم می گیرید هر تابعی را که فکرش را می کنید اضافه کنید،آنچه ساخته اید دیگر MVP نیست.

    2.ساده سازی بیش از حد

    سعی کنید محصول آینده خود را بیش از حد ساده نکنید. پکیج عملکردها باید مینیمال باشد، اما محصول باید ارزش درگیر شدن با آن را داشته باشد. باید راه حل های عملی برای درخواست های کاربران ارائه دهد.

    3.نداشتن نمونه اولیه

    ایجاد یک نمونه اولیه (یا حتی چند نمونه) به شما کمک می کند تا مفهوم را قبل از شروع توسعه تجسم کنید. بهتر است از قبل در مورد طراحی و ویژگی های کلیدی MVP به توافق برسید، زیرا این امر باعث کاهش زمان و هزینه در دراز مدت می شود.

    4.عدم مقیاس پذیری

    اگرچه MVP شما در حال حاضر مانند یک بچه کوچک است، اما هدف آن بزرگ شدن و قوی و بالغ شدن است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید اطمینان حاصل کنید که با قابلیت‌های جدید اضافه شده و افراد بیشتری که درگیر محصول می‌شوند، این محصول دچار مشکل نمی‌شود، بلکه به آرامی کار می‌کند.

    5.عدم وجود طرح درآمدزایی

    حتی اگر MVP عالی باشد و در بین کاربران محبوب باشد، برای ادامه به بودجه نیاز دارد. برای اطمینان از پیشرفت های مداوم پروژه، باید برنامه کسب درآمد را از قبل تنظیم کنید.

    برنامه های کسب درآمد بسته به نوع محصولی که ارائه می دهید متفاوت خواهد بود. اگر محتوای شما دائماً به‌روزرسانی می‌شود و نسخه‌های جدید به طور منظم منتشر می‌شوند، اشتراک بهترین گزینه برای جمع‌آوری پول است.

    ممکن است شما تصمیم بگیرید که یک نسخه رایگان با زمان محدود از پروژه خود را به کاربران ارائه دهید. به این ترتیب به آنها دسترسی نامحدود به همه ویژگی ها داده می شود، اما پس از یک دوره معین باید برای ادامه استفاده از آن و بهره مندی از عملکرد کامل هزینه پرداخت کنند.

    6.بی توجهی به بازخوردها

    بازخورد کاربران نیروی محرکه و مهمترین چیز در توسعه نرم افزار است. تمام تلاش خود را بکنید تا پیشنهادات آنها را اجرا کنید زیرا در نهایت این کاربران هستند که تصمیم می گیرند که آیا پروژه موفق خواهد شد یا خیر.

    هدف MVP چیست و چه تفاوتی با نمونه اولیه دارد؟

    تفاوت MVP و نمونه اولیه
    تفاوت MVP و نمونه اولیه

    یک MVP باید در توسعه خود به اندازه کافی کامل باشد تا بتواند عملکرد اصلی خود را انجام دهد. تصویر بالا به توضیح این مفهوم کمک می کند.

    یک MVP نباید با یک نمونه اولیه اشتباه گرفته شود.نمونه اولیه یا پروتوتایپ برای به نمایش گذاشتن چشم انداز یک فناوری جدید به کار می رود. MVP باید عملی تر و به اندازه کافی کامل باشد تا کار را انجام دهد. معمولاً MVP پس از تولید نمونه اولیه ساخته می شود.

    در هر صورت، بیشتر فناوری‌ها از مرحله MVP عبور می‌کنند، به این معنی که استارت‌آپ‌ها باید نیازهای مشتریان خود را بدانند تا از مطابقت نقشه راه توسعه محصول با نیازهای مشتریان اطمینان حاصل کنند.

    به طور خلاصه، یک نمونه اولیه پیش نویس یک محصول پیش بینی شده است در حالی که MVP خود محصول است اما در ساده ترین و ابتدایی ترین نسخه. نمونه اولیه یک پروژه کوچک داخلی است که برای عموم نمایش داده نمی شود. از سوی دیگر، یک محصول حداقل قابل دوام برای جمع آوری نظرات و تبدیل شدن به پلی بین تیم توسعه و کاربران وارد دنیای بیرونی می شود.

    چگونه یک MVP توسعه دهیم

    برای اطمینان از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز حداقل محصول بادوام، مراحل خاصی باید انجام دهید:

    مرحله 1. در مورد بازار تحقیق کنید

    آگاهی از بازار حیاتی است. شما باید تمام داده های مربوط به بازار را جمع آوری کنید تا بینش های عملی دریافت کنید. آیا رقبای قوی دارید؟ آیا مورد مشابهی وجود دارد که بتوانید از آن یاد بگیرید؟

    همچنین باید به روش هایی فکر کنید که مردم از طریق آن با محصول شما آشنا می شوند. از چه ابزارها و کانال های تبلیغاتی برای دستیابی به مخاطبان هدف و علاقه مندی آنها استفاده خواهید کرد؟ مخاطب هدف شما کیست؟ پس باید تحقیق کنید و یک برنامه بازاریابی مستدل تهیه کنید.

    برای جمع آوری اطلاعات لازم، باید گزارش های بازار و صنعت را بررسی کنید، آمارها را بررسی کنید، نظرسنجی انجام دهید و با متخصصان مشورت کنید. همچنین خوب است که موارد شکست خورده را در یک زمینه مرتبط بررسی کنید تا بدانید از چه چیزی باید اجتناب کنید.

    مرحله 2. مشخص کردن ویژگی های کلیدی و تهیه نقشه کار

    برای درک واضح عملکرد مطلوب محصول آینده خود، باید با تهیه یک لیست و اشاره به موارد ضروری شروع کنید – ویژگی هایی که برای MVP ایجاد خواهید کرد. از آنجایی که این مجموعه از توابع در هسته پروژه خواهند بود، باید واقعا مفید باشند.

    اطمینان حاصل کنید که ویژگی های توسعه یافته مکمل یکدیگر هستند و به عنوان یک واحد عمل می کنند.به عنوان مثال، اگر یک MVP برای یک برنامه بانکی ایجاد می کنید، بهتر است بر روی تراکنش ها تمرکز کنید و موضوعاتی مانند اخبار تجاری را برای بعد نگه دارید.

    جنبه های مشخص شده در طرح باید شامل موارد زیر باشد:

    • چارچوب های زمانی به وضوح تعریف شده باشد
    • افراد مسئول فرآیندها مشخص باشند
    • فناوری مورد استفاده تعیین شود
    • مقدار پولی که می خواهید و می توانید خرج کنید

    مرحله 3. یک MVP ایجاد کنید

    مراحل ساخت MVP
    مراحل ساخت MVP

    اکنون زمان شروع ساختن MVP است.

    در دام این فکر نیفتید که MVP می تواند در مقایسه با نسخه نهایی محصول از کیفیت پایین تری برخوردار باشد. MVP باید عملکرد کمتری داشته باشد اما کیفیت آن باید عالی باشد. برای ایجاد یک MVP معتبر، تیم شما باید ویژگی ها و اهداف توسعه MVP را کاملاً درک کند و ترجیحاً تجربه عملی در موارد مشابه داشته باشد.

    بسته به نوع محصول (یک وب سایت یا یک برنامه کاربردی)، ویژگی های جزئی در فرآیند توسعه MVP وجود دارد. اگر یک اپلیکیشن موبایل بسازید، برای ورود به اپ استور باید مراحل پذیرش را طی کنید. برای حضور در اپ استور و گوگل پلی، باید بر فناوری های توسعه چند پلتفرمی تسلط داشته باشید.

    MVP وب را می توان سریعتر مستقر کرد، زیرا نیازی به گواهینامه نیست. اما باید بدانید که ترافیک اصلی از کجا می آید. اگر مخاطبان هدف شما بیشتر وقت خود را بر روی دستگاه های تلفن همراه می گذرانند،شما با راه اندازی یک MVP وب ممکن است تعداد قابل توجهی از کاربران را از دست بدهید. بنابراین به مرحله 1 بازگردید و مطمئن شوید که مخاطبان خود را می شناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

    مرحله 4. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید

    مدت کوتاهی پس از استقرار MVP و ارائه به کاربران، می توانید بازخورد اول را جمع آوری کنید. نباید این بازخوردها را نادیده بگیرید حتی اگر نظراتی که دریافت می کنید نسبتاً منفی باشند. نظرات کاربران و نحوه مشاهده آنها از محصول، چراغ راهنمایی است که راه درست را برای ارتقاهای آینده به شما نشان می دهد.

    بر اساس بازخورد ها، می توانید موارد زیر را ارزیابی کنید:

    • آیا UI/UX کاربرپسند است و کاربران می توانند بدون زحمت پیمایش کنند
    • چه ویژگی هایی را کاربران می خواهند در ادامه ببینند
    • آیا عملکرد محصول روان و سریع است

    وقتی پیشرفت‌ها انجام شد، یک بار دیگر بازخورد را جمع‌آوری کنید. چرخه را تکرار کنید تا وقتی که ببینید MVP آماده تبدیل به یک محصول کامل است.

    نتیجه گیری

    ایجاد یک MVP یک استراتژی عاقلانه است که نه تنها به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند، بلکه بینش مفیدی در مورد چگونگی بهبود ایده اصلی ارائه می دهد. اگرچه ممکن است در ابتدا توسعه آن مانند یک مرحله اضافی به نظر برسد که می‌توان آن را حذف کرد، اما در درازمدت به طیف وسیعی از فرآیندها کمک می‌کند: داده‌های جمع‌آوری‌شده به شما کمک می‌کند مفاهیم نامربوط را فیلتر کنید و روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید.

    اگر به دنبال یک تیم با تجربه از توسعه دهندگان نرم افزار هستید تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کننید، با ما در توسعه دهندگان شهر تماس بگیرید تا خدمات مشاوره و توسعه را دریافت کنید و پروژه مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن محقق کنید.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟