طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    گواهی SSL چیست؟6 مزیت SSL و انواع آن

    گواهی SSL چیست؟6 مزیت SSL و انواع آن را بشناسید

    حتما کلمه SSL به گوش شما خورده است.در طراحی سایت و موضوعات مربوط به آن این کلمه استفاده می شود اما گواهی SSL چیست، چه چیزی را ثابت می کند و آیا برای هر وب سایتی نیاز است؟ در اینجا پاسخ به این سؤالات، همراه با هر چیز دیگری که باید در مورد SSL بدانید، آمده است.

    گواهی SSL چیست؟

    SSL یک پروتکل رمزنگاری است که از داده ها هنگام انتقال از یک وب سایت به سرور محافظت می کند. این پروتکل داده ها را رمزگذاری می کند تا از رهگیری اطلاعات توسط اشخاص ثالث جلوگیری شود. وجود گواهی SSL ثابت می کند که رمزگذاری SSL روی یک دامنه پیاده سازی شده است.

    گواهینامه های SSL (Secure Sockets Layer) برای امنیت وب سایت ضروری هستند و معمولاً نشانه ای از قابل اعتماد بودن یک وب سایت هستند.

    SSL در ابتدا توسط سایت های تجارت الکترونیک برای محافظت از اطلاعات پرداخت کاربران استفاده می شد. اما امروزه گواهینامه های SSL در تمامی وب سایت های معتبر استفاده می شود. این تغییر در استفاده در درجه اول توسط موتورهای جستجو انجام شده است که استفاده از گواهینامه های SSL را ترویج می کنند. به عنوان مثال، گوگل اکنون هشداری را نشان می دهد که سایت های بدون گواهی SLL ایمن نیستند.

    با این حال، بر خلاف تصور عمومی، وجود گواهی SSL تضمین کننده قابل اعتماد بودن سایت نیست. در واقع، هر صاحب وب سایت، صادق یا غیر صادق، می تواند گواهی SSL را در وب سایت خود پیاده سازی کند. SSL صرفاً داده ها را همانطور که در بالا توضیح داده شد رمزگذاری می کند.

    TLS چیست؟

    همچنین ممکن است با مخفف TLS که مخفف عبارت Transport Layer Security است، برخورد کرده باشید. TLS یک نسخه به روز شده از SSL است که در سال 1999 معرفی شد. با این حال، اکثر مردم هنوز از اصطلاح SSL استفاده می کنند، حتی اگر ، در مورد TLS صحبت کنند.

    آیا هر وب سایتی به گواهی SSL نیاز دارد؟

    وجود گواهی SLL نماد قفل را در نوار آدرس مرورگرهای اینترنتی فعال می کند. و پیاده سازی SSL همچنین هشدار ناامن بودن سایت را حذف می کند. در نتیجه، بسیاری از کاربران فقط به وب سایت هایی با گواهینامه SSL اعتماد می کنند. بنابراین، گواهی SSL تقریباً برای هر وب سایت ضروری است. موتورهای جستجو همچنین سایت هایی  با گواهینامه SLL را بالاتر از سایت هایی که رمزگذاری SSL ندارند رتبه بندی می کنند. بنابراین، SSL مزایای بهینه سازی موتور جستجو نیز دارد.

    گواهی SSL سایت
    گواهی SSL سایت

    انواع گواهینامه های SSL کدامند؟

    اکثر صاحبان وب سایت فقط به یک گواهینامه استاندارد SSL اعتبار دامنه(Domain Validated ) نیاز دارند. با این حال، چندین نوع گواهی دیگر نیز وجود دارد. در اینجا توضیح مختصری در مورد هر یک از انواع گواهینامه های SLL آورده شده است.

    1- Domain Validated SSL

    گواهینامه اعتبار دامنه (DV) رایج ترین نوع گواهینامه SSL است.این نوع گواهی تنها بر اساس ثبت دامنه است. هیچگونه بررسی بر روی ثبت بودن سازمان و یا شرکت مالک وب­‌سایت انجام نمی­‌شود و برای وب­‌سایت­های عمومی استفاده می­‌شوند.

    2- Organization Validated (OV)

    در این نوع گواهینامه سازمان‌­ها به وسیله­‌ی شرکت ارائه دهنده گواهینامه بررسی می‌­شوند تا تایید گردد که سازمان­‌های متقاضی کاملا ثبت شده و رسمی می‌­باشند.

    3- Extended Validation (EV)

    شرایط صدور این نوع گواهی­‌ها به وسیله استاندارد مشخصی تعیین شده‌­اند و مراحل احراز هویت بسیار سخت گیرانه‌­ای دارد. در کنار فراهم نمودن اعتماد و اطمینان، گواهی‌­های EV یک نوار سبز رنگ نیز در مرورگر بازدیدکننده­‌ها فعال می‌­کند .

    4- گواهینامه های SSL تک دامنه

    همانطور که از نام آن پیداست، یک گواهی دامنه تنها یک دامنه را ایمن می کند. گواهینامه های یک دامنه همان چیزی است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند.

    5- گواهینامه های SSL Wildcard

    گواهینامه های SSL Wildcard دامنه اصلی و هر زیر دامنه را پوشش می دهد. فرض کنید mywesbite.com و store.mywebsite.com را برای مثال راه اندازی کرده بودید. در آن صورت، برای پوشش هر دو زیردامنه به یک گواهی SSL نیاز دارید.

    6- گواهی SSL چند دامنه ای(Multi Domain)

    گواهی SLL چند دامنه ای چندین دامنه را تحت یک IP (آدرس پروتکل اینترنت) پوشش می دهد. این نوع گواهی SSL به گواهی ارتباط یکپارچه (UCC) نیز معروف است.

    چگونه می توان گواهی SSL را برای یک وب سایت دریافت کرد؟

    ارائه دهندگان میزبانی عمده گواهینامه های SSL را به عنوان یکی از خدماتی که ارائه می دهند ارائه می کنند. معمولاً ارائه‌دهندگان خدمات SSL سرویس‌های متنوعی را پیشنهاد می‌کنند که هر یک با نیازهای خاص وب‌سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی تناسب دارد. عمده تفاوت این سرویس‌ها به میزان تضمین SSL و تعداد دامنه‌ها و زیردامنه‌هایی مربوط می‌شود که توسط هر گواهی قابل پوشش است.

    هزینه خرید گواهینامه‌های SSL متفاوت است؛ به‌علاوه، گواهینامه‌های رایگان SSL نیز وجود دارند. برخی از وب سایت ها، مانند  Let’s Encrypt و wix، گواهینامه های SSL رایگان را با بسته های سازنده وب خود ارائه می دهند.

    آیا برای وب سایت خود به گواهی SSL نیاز دارید؟

    پاسخ ساده به سوال بالا بله است. و این پاسخ حتی اگر پرداخت‌های آنلاین را انجام نمی‌دهید یا از کاربران نمی‌خواهید اطلاعاتی را وارد کنند، صدق می‌کند. بدون گواهی SSL، سایت شما توسط مرورگرهای وب به عنوان غیر ایمن علامت گذاری می شود. و این هشدار بسیاری از بازدیدکنندگان را می ترساند.

    وجود گواهی SSL همچنین نشان می دهد که می توان به یک وب سایت اعتماد کرد. با این حال، حقیقت این است که گواهی SSL قابل اعتماد بودن یا مشروعیت یک وب سایت را ثابت نمی کند. با این حال، بسیاری از کاربران اینترنت SSL را چراغ سبزی برای مرور و اعتماد به یک سایت می دانند.

    مزایای SSL

    مزایای SSL
    مزایای SSL

    1. امنیت

    هدف اصلی گواهی SSL رمزگذاری اطلاعات است به طوری که فقط توسط گیرندگان مورد نظر قابل خواندن باشد. اطلاعاتی که از طریق اینترنت فرستاده می شود احتمال زیادی دارد که به دست اشخاص ثالث برسند.از آنجایی که گواهی SSL داده ها را رمزگذاری می کند، کاراکترهای تصادفی در آنها درج می شوند. حتی اگر افراد ثالث بتوانند این اطلاعات را به دست آورند، قادر به درک آنها نخواهند بود. بنابراین، SSL برای محافظت از اطلاعات حساس مانند شناسه های کاربری، رمز عبور و شماره کارت اعتباری ایده آل است.

    2.احراز هویت

    دومین وظیفه اصلی گواهی SSL، تأیید اعتبار وب‌سایت است.هنگامی‌که می‌خواهید گواهی SSL نصب کنید باید وارد یک فرآیند اعتبارسنجی شوید که طی آن، بسته به نوع گواهینامه، هویت شما و سازمان متبوعتان سنجیده می‌شود. پس از تأیید اعتبار، وب‌سایت شما گواهینامه‌ای دریافت می‌کند که کاربر با توجه به آن می‌تواند مطمئن باشد که با همان کسی در تعامل است که باید باشد.

    3. قابلیت اطمینان

    هر زمان که یک گواهی SSL در یک سایت استفاده می شود، یعنی سایت تایید شده است. از این رو، هنگامی که بازدیدکنندگان از یک سایت بازدید می کنند، این حس اعتماد را ایجاد می کند که این سایت قانونی است و جعلی نیست. به طور کلی یک سایت احراز هویت SSL یک قفل سبز در نوار آدرس نشان می دهد. این قفل اشاره می کند که سایت اقدامات امنیتی و قابل اعتماد برای انجام تراکنش ها را انجام داده است.

    4. جلوگیری از فیشینگ

    گاهی اوقات کاربران ممکن است ایمیل‌های فیشینگ (اغلب به شکل تبلیغات و تأییدیه‌های ارسال) را دریافت کنند که پیوندها را به سایت دیگری هدایت می‌کند. تنها هدف این سایت ها جمع آوری اطلاعات حساس مانند جزئیات کارت اعتباری است. با این حال، تقریباً غیرممکن است که این سایت ها گواهینامه SSL معتبر دریافت کنند. هنگامی که بازدیدکنندگان متوجه گواهی SSL نمی شوند، احتمالاً هیچ اطلاعات محرمانه ای را وارد نخواهند کرد.

    5. پرداخت آنلاین

    تمامی صنایع کارت پرداخت برای پذیرش پرداخت، سایت ها را ملزم به داشتن گواهی SSL می کنند. بدون گواهینامه SSL مناسب، سایت‌ها نمی‌توانند پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری را بپذیرند.

    6. سئو

    داشتن گواهینامه SSL یکی از عوامل افزایش رتبه موتور جستجو است. این الگوریتم به گونه ای ساخته شده است که سایت های دارای گواهینامه SSL در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری خواهند داشت. تقریباً تمام سایت هایی که در گوگل رتبه بالاتری دارند گواهی SSL دارند.

    نتیجه

    بنابراین، به طور خلاصه، یک گواهی SSL داده های ارسال شده بین وب سایت و سرور را رمزگذاری می کند. و وجود یک گواهی معتبر SSL باعث ورود قفل در نوار آدرس مرورگر وب می شود و هشدار غیر ایمن وب سایت را حذف می کند.اکثر وب سایت ها به یک دامنه واحد، گواهی DV SSL نیاز دارند.برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در این زمینه  با گروه توسعه دهندگان شهر در تماس باشید.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟