طراحی وب سایت

طراحی سایت,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت خبری,سئو و بهینه سازی, افزایش رنک,بک لینک,طراحی وردپرس

سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی اپلیکیشن ios

طراحی سایت اختصاصی,قالب آماده وردپرس,طراحی بازی های موبایل,طراحی وبسایت,فروش سایت

طراحی سایت پی اچ پی,طراحی سایت لاراول,سئو و بهینه سازی انواع وب سایت,افزایش رتبه
طراحی سایت,سئو سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس,گروه طراحی توسعه دهنگان شهر,سایت,وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی وردپرس
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • طراحی وب اپلیکیشن
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی اپلیکیشن اندروید
  • طراحی وردپرس
  • سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس طراحی وردپرس قالب آماده وردپرس طراحی سایت خبری طراحی سایت فروشگاهی
    سئو و بهینه سازی انواع وب سایت.طراحی انواع وب سایت.طراحی وردپرس.طراحی وب اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن موبایل
    برترین ترندهای طراحی UI/UX در سال 2022

    برترین ترندهای طراحی UI/UX در سال 2022

    فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید انتظارات کاربر را از یک محصول دیجیتال، مانند وب‌سایت یا اپلیکیشن، تغییر می‌دهند.طراحی رابط کاربری به روز و متناسب با انتظارات کاربران از جمله آنهاست.این فناوری ها همچنین بر نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن ها و وبسایت ها تأثیر می گذارد. در نتیجه، استانداردهای طراحی UX نیز تکامل می یابند.این عوامل باعث می شود توجه به ترندهای طراحی UI/UX افزایش یابد.

    علاوه بر طراحی اصولی UI و UX ، طراحی UI/UX باید منطبق با ترندهای همیشه در حال تغییر باشد تا خواسته های مصرف کننده و افزایش تعامل و رضایت کاربر را به همراه داشته باشد. به عنوان یک طراح، از شما انتظار می رود که آخرین ترندهای طراحی را برای ارائه بهترین رابط های ممکن به مشتریان ارائه دهید.

    برترین ترندهای طراحی UI/UX در سال 2022

    1. حالت تاریک

    پس‌زمینه سفید در سال 2021 ترند بود، اما حالت تاریک یا تم تیره به عنوان یکی از برترین ترندهای طراحی UI/UX در سال 2022 است.

    حالت تاریک چیز جدیدی نیست. بیشتر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بین حالت روشن و حالت تاریک جابه‌جا شوند. به عنوان مثال سایت رسمی Whitehouse به کاربران اجازه می دهد بین حالت نور روشن با کنتراست پایین و حالت تاریک با کنتراست بالا جابجا شوند.

    چرا یک تم تیره (متن روشن در پس زمینه تیره) در سال 2022 انتخاب شده است؟ تم تیره با رنگ های متضاد، دید بهتری را برای برخی از کاربران کم بینا فراهم می کند. علاوه بر این، تم تیره مصرف برق را برای تلفن‌های همراه با صفحه نمایش OLED کاهش می‌دهد.

    اگر به ایجاد حالت تاریک یا تم تیره برای برنامه ها و وب سایت های خود فکر نکرده اید، احتمالاً زمان شروع فرا رسیده است.

    2.طراحی سه بعدی و انیمیشن

    طراحی سه بعدی در رابط کاربری
    طراحی سه بعدی در رابط کاربری

    طراحی 3D و انیمیشن ها برای بهبود تجربه کاربر بسیار بهتر از یک گرافیک ثابت می باشند. در سال 2022 انیمیشن های بیشتری وجود خواهد داشت – هم در رابط کاربری و هم در تبلیغات محصول.

    انیمیشن‌ها در گذشته مانعی برای بسیاری از طراحان و توسعه‌دهندگان بودند، زیرا ممکن بود سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها را کاهش دهند و داده‌ها را مصرف کنند.با این حال، استفاده از فناوری 5G سرعت بیشتری را در انتقال داده ها فراهم می کند. با سرعت بالاتر، کاربران می توانند بدون تاخیر و انتظار زیاد به فایل ها، اسناد و برنامه ها از جمله انیمیشن های سه بعدی دسترسی داشته باشند.

    3. بهینه سازی برای صفحات نمایش با اندازه های مختلف

    اگر در طراحی گرافیک، طراحی UI یا طراحی UX تازه کار هستید، کار روزمره یک طراح چیزی فراتر از ایجاد مجموعه ای از نمادهای زیبا است.

    یک طراح باید رابط هایی ایجاد کند که با اندازه ها و پیکسل های مختلف صفحه نمایش مناسب باشند. علاوه بر اندازه های متداول 480 پیکسل، 768 پیکسل، 1024 پیکسل، و 1280 پیکسل، طراحان باید به دستگاه های تلفن همراه، تبلت ها، صفحه نمایش های کوچک، دستگاه های تاشو، لپ تاپ، دسکتاپ، صفحه نمایش های بزرگ، صفحه نمایش های بسیار بزرگ و تلویزیون توجه کنند.

    از سال 2022 و به بعد، اگر طراح هستید، برای هماهنگی با ترندهای طراحی UI/UX مجبور هستید برای اندازه و پیکسل های مختلف صفحه نمایش طراحی و بهینه سازی کنید. این ترند UI احتمالاً با معرفی محصولات و دستگاه‌های بیشتر، از صفحه‌نمایش داخل خودرو گرفته تا دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ادامه خواهد داشت.

    4. به حداقل رساندن پیچیدگی

    سوپراپلیکیشن ها چندین ویژگی را در یک اپلیکیشن یکپارچه ارائه می دهند.مثل وی‌چت که خدماتی مانند پیام‌رسانی، رسانه‌های اجتماعی، پرداخت، تجارت الکترونیک، تحویل غذا، تاکسی و بسیاری دیگر را تحت یک اپلیکیشن یکپارچه می‌کند.

    در سال 2022، از طراحان خواسته می شود تا پیچیدگی برنامه ها را به عنوان یکی از برترین ترندهای طراحی UI/UX در 2022 به حداقل برسانند. در حالی که شرکت ها همچنان به ارائه خدمات و ویژگی های بیشتر در برنامه های خود ادامه می دهند، این بر عهده طراحان خواهد بود که رابط ها را تمیز و شهودی نگه دارند.

    5. سیستم طراحی و کتابخانه

    یک سیستم طراحی، طراحان را قادر می‌سازد تا با رعایت استانداردها و کیفیت یکسان، به سرعت کار ایجاد کنند. سیستم طراحی یک کتابخانه مشترک از طراحی UI ایجاد می کند تا توسط همه افراد در همان شرکت یا طرف های خارجی استفاده شود.

    قبلاً یک سیستم طراحی فقط برای شرکت‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفت، زیرا نگهداری از یک سیستم طراحی زمان‌بر است، به خصوص اگر به طور مکرر مورد استفاده قرار نگیرد.

    اما امروزه، با در دسترس بودن ابزارهای مقرون به صرفه مانند Figma، حتی شرکت های کوچکتر شروع به ایجاد سیستم های طراحی خود از سال 2022 به بعد خواهند کرد. همه افراد در شرکت از یک سیستم طراحی مشترک بهره مند خواهند شد، از تیم طراحی، تیم محصول گرفته تا تیم بازاریابی.

    6. طراحی فراگیر

    طراحی فراگیر فراتر از دسترسی ساده است.

    دسترس‌پذیری تضمین می‌کند که یک محصول یا خدمات دیجیتال تا حد امکان توسط افراد زیادی قابل استفاده باشد، به‌ویژه برای افراد دارای نیازهای خاص یا ناتوانی ها. از سوی دیگر، طراحی فراگیر می گوید که افراد متنوع هستند و انسان ها در ویژگی هایی مانند نژاد، پیشینه اجتماعی فرهنگی، جنسیت، سن، زبان، ناتوانی ها و غیره متفاوتند و این عوامل را در فرآیند طراحی در نظر می گیرد.

    برای مثال، تولید مجموعه‌ای از ایموجی‌ها که همه نژادها، هویت‌های جنسیتی و سن‌ها را در نظر می‌گیرد، یک فرآیند طراحی فراگیر خوب است.

    طراحی فراگیر چیز جدیدی نیست اما تلاش‌های بیشتری در سال 2022 انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که فرآیند طراحی بیشتر عوامل انسانی را در نظر می‌گیرد و کسی را به‌ویژه اقلیت‌ها را نادیده نمی گیرد.

    7.VR(واقعیت مجازی) و AR(واقعیت افزوده)

    واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
    واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

    با واقعیت دیجیتالی ، استانداردهای طراحی UX در سال 2022 تکامل خواهند یافت. AR و VR نحوه تعامل کاربران با محصولات را تغییر می‌دهند.

    واقعیت افزوده یک شی یا محیط واقعی را می‌گیرد و سپس آن را با یک تصویر یا ویدیوی تولید شده توسط رایانه تقویت می کند که در آن واقعیت مجازی یک محیط کاملا تولید شده توسط رایانه ایجاد می کند. به عنوان مثال، AR در برنامه‌های تجارت الکترونیک استفاده شده است و به کاربران امکان می‌دهد لباس‌ها را از خانه‌هایشان به صورت مجازی امتحان کنند. این امکان توجه آنها را برای مدت طولانی تری حفظ می کند و یک تجربه کاربری راحت را ارائه می دهد.

    همچنین کسب‌وکارهای بیشتری به ارائه گزینه‌های کار از راه دور به کارمندان خود ادامه داده‌اند که استفاده از فناوری AR VR را بیشتر تقویت می‌کند. بر اساس گزارش رویترز، شرکت حسابداری و مشاوره PwC تأیید کرد که به همه 40000 کارمند خدمات مشتری خود در ایالات متحده اجازه می دهد تا به صورت مجازی کار کنند و در هر جایی که می خواهند زندگی کنند و این شرکت را به یکی از بزرگترین کارفرمایان برای پذیرش کار از راه دور دائمی تبدیل می کند.

    طراحان UX باید با این پیشرفت‌های تکنولوژیک همراه باشند و تکنیک‌های خود را برای ایجاد بهترین تعامل ممکن با مشتری تطبیق دهند.

    8.اپلیکیشن های صوتی

    بیشتر ترندهای طراحی UI/UX در چند سال اخیر بر روی تصویر ، رنگ، تایپوگرافی، محتوای ویدیویی و غیره تمرکز کرده‌اند. شرکت‌ها برای جلب توجه کاربران به این طرح‌های بصری و محتوای بصری تکیه کرده‌اند. محتوای صوتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.اما تجربه کلاب هاوس نشان داد که اپلیکیشن های صوتی می توانند پرطرفدار باشند. طراحان UX و استراتژیست های محتوا می توانند از تجربه Clubhouse یاد بگیرند و به دنبال گنجاندن محتوای صوتی در طراحی برای جذب کاربران باشند.

    9. بومی سازی در تجربه کاربر و محتوا

    سال 2022 همه چیز در مورد ارائه تجربه کاربری و محتوای بومی شده به کاربران شما خواهد بود.پلتفرم ها باید به کاربران اجازه دهند تا اعلان ها و محتویاتی را که می بینند سفارشی کنند و برخی از کامپوننت ها را خودشان انتخاب کنند.برای مثال کاربران در تلگرام می توانند رنگ ،والپیپر و زبان را خودشان انتخاب کنند.

    در سال 2022 و پس از آن نیاز و اهمیت بومی‌سازی طراحی UX در سطح جهانی افزایش می یابد.

    10.متاورس

    متاورس به تازگی به یکی از ترندهای طراحی UI/UX  تبدیل شده است.متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران با پوشیدن یک دستگاه VR به یکدیگر، دستگاه های دیجیتال و محیط متصل می شوند.

    فیس‌بوک در تلاش برای ایجاد یک محیط “metaverse” یک اپلیکیشن کار از راه دور را راه‌اندازی کرده است. برنامه جدید Horizon Workrooms به کاربران اجازه می دهد جلسات خود را در دفاتر مجازی سازماندهی کنند و به عنوان آواتار حضور داشته باشند.

    ترند جدید متاورس شما را ترغیب می کند که بیشتر بر روی استفاده از هوش مصنوعی، گرافیک سه بعدی، فناوری های بلاک چین، تجزیه و تحلیل رفتار کاربر تمرکز کنید.

    نتیجه گیری

    مهم ترین ترندهای طراحی UI/UX  در این مقاله معرفی شد.طراحان و توسعه دهندگان UI/UX می توانند از آن ها برای بهبود کارهای خود استفاده کنند .در اپلیکیشن ها و وبسایت های 2022 شاهد حضور این ترندها خواهیم بود.ضمن اینکه ترندهای ظراحی UI/Ux همواره در حال پیشرفت هستند و این امر لزوم به روز بودن اطلاعات طراحان را بیان می کند.

    ×

    پشتیبانی گروه توسعه دهندگان شهر

    × چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟